TheRealBergsten förvisso….men öroninflammation är 1000x bättre än böldpest med, men vill inte ha det för det.

*alla liknelser mellan Hv71 och digerdöden är ett rent sammanträffande och inte avsett 😉

Tistismet

Nej, hade du velat ha en kompatibel jämförelse så skulle du ju valt humant immunbristvirus. Kom ju till Sverige 1971, först senaste tiden medicinen verkar bita då man i år fått ner spridningen ett snäpp.

7 dagar senare

Visste inte var jag skulle lägga detta men hoppas att Gustaf läser.

Vore roligt med en inblick i LHC bussen. Hur ser den ut iår? Intervju med chaufför? Historier från spelare?

gustafdouhan ta med vad spelarna gör mellan bussresan och isträning. Jag tror alla skiter i hur Ehn lindar klubban. Det är mer intressant att se om han snurrar minigolfklubban 540 grader runt bystedts hals efter att ha förlorat 36 håls äventyrsgolf på Leksands sommarland

PuckOut Bättre att inte vara med än att tillhöra de 5 sämsta…. Visst, hade varit kul att vara bland de fem bästa men det kan man inte räkna med när han bedömmer 😉

vi blir totalsågade av Sanny i dagens podd. Han är mycket oroad över vad han ser. Säger att vi utöver Little, Ljungh och Högberg är ett hockeyallsvenskt lag.

Vi har lovande juniorer men det hade varit minst sagt en skräll om ett lag med mer än halva laget juniorer hade varit SHL mässigt, hyfsat underbetyg till dom andra lagen i så fall…

Tror vi kommer ha en bra utveckling på flera juniorer under säsongen men vi kan inte spela så här i för många matcher, det blir ett för stort steg för många och laget som helhet att utvecklas

Måns Karlsson på Hockeysverige analyserar säsongsinledningen.

Ny tränare i båset - men LHC ser återigen ut som ett bottenlag. Niklas Perssons bygge, som känns lite som ett budgetbygge, har återigen haft en tuff säsongsstart och det är nog inte speciellt långt till ett nytt “panikläge”. Även under Bert Robertssons säsonger inledde man uselt men spelade upp sig under våren och tog sig upp på säker mark.

Hur ser utsikterna ut för att vi får ett liknande utfall den här gången?

De ser ändå helt okej ut. Klas Östman är trots allt ny på jobbet så det är inte jättekonstigt att Linköping har haft en kämpig start. Med det i åtanke ser det ändå helt okej ut, även om poängen uteblivit.

LHC väntas göra 47,7 procent av målen. De har skjutit 125 skott i sektorn (elfte flest) och släppt till 149 (nionde flest). Precis som Djurgården har Linköping också en låg PDO på 97,2 procent. De har ligans klart sämsta skottprocent framåt, med 5,4 procent. Så låg kommer den definitivt inte vara hela säsongen. Frölunda, som hade lägst förra säsongen, hade exempelvis 8,5 procent. Visserligen är LHC trubbigt och får räkna med att ligga i botten säsongen igenom, men så lågt kommer de inte ligga. Det finns potential för mer utdelning, med andra ord.

I corsiligan är LHC nia. Det ser med andra ord helt okej ut överlag. Eftersom offensiven är så trubbig lär de dock inte kunna räkna med något jätteskutt i tabellen, men jag är inte lika orolig för LHC som jag är för Djurgården. Vi får också se nu om Robert Lantosi kan ha en positiv inverkan.

Barry_Carlisle Intressant artikel. Lite mer substans bakom den analysen än från exempelvis Sanny som pekar ut självklarheter.

Sanny och madhawk tycks ha enats om att ha Lhc som hackkyckling detta år. Med all rätt kanske men vore skönt med ett par vinster nu så ovanstående får svälja lite galla istället.

Sanny skriver att “Växjö städade av ett blekt lhc i torsdags”. Har han ens sett matchen?Nog för att vi hade 9 juniorer i laget men tyckte vi höll jämna steg med Växjö och oavgjort hade inte varit ologiskt.

Kan ju nästan hoppas att någon kallar oss “en skam för svensk hockey” igen! Vore perfekt tändvätska.

Håller inte med om det. Lyssna gärna på hela podden och snacket om Djurgården och framförallt Sörensen

Jag tycker också att de är rätt så sakliga i podden, sen är det klart att de inte har lika bra koll på just LHC som vi som hänger på det här forumet, de har å andra sidan 100ggr bättre koll på hela ligan+allsvenskan i sin helhet än jag t.ex.

Tror att det är lite dubbelt för mig. Ibland har de ju uppenbart inte kollat matcherna utan sågar ändå. Dock svider ju sanningen i mina ögon och det är alltid jobbigt när experterna tror att vi åker ur. Sen ÄR truppen tunn, så är det och våra spetsspelare måste bli bättre. Vakna Little och Ljungh (som ändå leder vår poängliga).