För er som inte har annat för er så spelar LHC dam mot hv just nu på sportkanalen. Underhållande match!

Ja jag gillar ju Winnerbäck i allmänhet och “En tätort…” i synnerhet. Men det är ju inget som man taggar igång till direkt, men det kan bli stämningsfullt och dessutom har jag förtroende för Einar.

exile82

Jag tror det där blir kanon! Det är ju intro 1. Det följs ju av det riktiga introt med Square Hammer som vi kan tagga till. Jag gillar konceptet med två intron för att först skapa känsla och tillhörighet sen smälla på med det taggade introt!

Rpezon

Nae den är ta mig fan perfekt! Man kanske borde mixa ihop den med Alan Parsons Project - Sirius 😎

Inte mycket för Ghost alltså.. Om man nu plagierar Väla BK med Umpa-lumpa, gör det fullt ut, ta även Kickstart my heart! 😁

Kolle42

Jag håller med dig i sak men lösningen bör givetvis vara att byta ut Umpfa Umpfa tettereeeeee, eller vad den nu heter.

Nu är förvisso inte Beastie Boys lokala förmågor men jävel vilken nostalgiresa det skulle vara. Känner även att jag vill plussa för intro 1 och 2 innan jag ens sett dom 🤔

Hockeytröjan

Edit. Alltså håller med om att den röda tråden totalhavererar. Ghost är asbra, tycker jag.

Corren “sände” live, dvs live rapporterade, från träningen. Noterbart Bäckman inte med idag. Tydligen inte den gamla skadan utan en ny smäll, inte säkert han spelar imorgon. Jimmy gick av, inget besked där.

I övrigt bytte man tydligen plats på Ehn och Maxwell idag, återstår att se om de spelar så imorgon.

Tistismet Det positiva var väl att de inte sa han blir borta två månader utan att det var osäkert till matchen imorgon 😉

Det här är ju efterlängtat! LHC-podden gillade jag skarpt och tyckte det var trist att den försvann.

Även om ljudet var lite halvrisigt och någon (Östman?) inte kunde sitta still under intervjun så är detta ett oerhört uppskattat initiativ att dra igång!

Med tanke på att vi kört enter sandman i många år och nu på sistone Ghost så hade jag verkligen hoppats på den här covern. Tyvärr blev den alldeles för lam för att köra som intro..

Har inget emot att man har ett lite mer lugnare intro om staden Linköping innan det andra explosiva introt kickar igång, men fan vad man saknar att få sjunga hela “Drömmar gror vid Stångebro” innan match. Skulle passa perfekt in i det första introt likt säsongerna innan 19/20 hade. Blir verkligen inte samma sak när den drar igång precis innan pucken släpps och man endast får sjunga första versen och refrängen.

Det är lite som att Liverpools “You’ll Never Walk Alone” och Bajens “Just idag är jag stark” skulle förkortas, jag menar det blir ju bara helt fel! Nu är ju inte våran lika ikonisk såklart, men jag tycker ändå att principen är den samma.

Gardet “Drömmar gror vid Stångebro”

Ja, vad fan hände med den och varför har vi bytt?

Ibland så ska det ändras bara för förändringens skull. Blir inte klok på’t! Speciellt när det finns 23 andra saker som inte fungerar, t.ex. vår tetteretettere-autism till mållåt. Antar att vi kommer köra vidare på den då den fick sprida sin cancermelodi när vi gjorde mål på försäsongen.

Kjeppkinesen Ibland så ska det ändras bara för förändringens skull.

Sant med väldigt många saker i allmänhet faktiskt, men med just LHC:s förändringar så känns det än mer onödigt. Hymnen var ju något som började i samband med 40-årsjubileumet och jag ska erkänna att jag inte var jättehajpad över den i början, men den har verkligen växt på mig och den är sannerligen väldigt accepterad hos supportrarna. Så att bara spela hela hymnen efter en vinst, när alla håller på att ta sig ut från arenan, känns otroligt bakvänt och jag förstår verkligen inte varför man gjorde så.

Och därtill avsaknaden av Beastie Boys såklart. Det har nog sagts väldigt många gånger här på Bullen, men den nya “umpa umpa”-låten känns verkligen mer som “korporationshockey”. Tycker man verkligen att den passar Cluben? Uppstickaren som aldrig blivit accepterade av eliten, klubben som trotsat hela hockeysverige genom åren, klubben som aldrig velat vara som alla andra, klubben vars supportrar och ledning länge levt efter orden “never mind the bollocks”? Nej, den låten är inte vi. Den passar för klubbar med myssupportrar som Örebro, Brynäs, Skellefteå, Växjö med flera, men inte oss! Låt oss ha det lilla som gör oss unika kvar!