Lika magiskt som det var mot Frölunda i tisdags, minst lika dåligt var det idag. Gränsfall till att skämma ut sig tycker jag. Efter 1-2 är vi faktiskt inte riktigt nära att hota DIF över huvud taget.
Spelet i PP är en fullkomlig katastrof. Vi är sönderlästa, och jag förväntar mig att se lösningar på det redan på lördag.
I egen zon förlorar vi 98% av närkamperna, och det är groteska försvarstabbar som föregår alla 3 målen. Ingen idé att tjata om vilka spelare som inte gör sitt jobb eftersom man då skulle få rapa upp de flesta. De som ska ha mest kritik är dock våra stjärnor eftersom det är dom som ska avgöra såna här matcher. Nu avgör de snarare till DIF's fördel genom dåligt spel och dålig inställning.
Det bortdömda målet är faktiskt inget att bråka om. Signalen går en bra stund innan pucken slås in, och då slår LHC faktiskt på målvakten. Kunde lika gärna blivit utvisning för slashing (jfr situationen när DIF-spelare slår på Norrenas handske). Men i övrigt är domarna, framför allt Patrik Sjöberg som vanligt helt odugliga. Men det känns som att det kvittar att tjata om det. Domarna har varit helt kass genom hela det här slutspelet, så varför skulle det bli bättre nu? Men förlusten kan förstås inte skyllas på några domare. Den ordnar LHC så bra själva.
Jag hoppas verkligen inte det är så att DIF törstar mer efter framgång än LHC, för då är det något som är riktigt fel...
Avslutningsvis ska vi också glömma bort vändningen mot Frölunda på en gång. Det var i kvartsfinalen, och den är slut. Nu är det semifinal. Då beter man sig inte så här på hemmaplan.