Doyle, välkommen tillbaka med dina intressanta debattinlägg. En stor mängd av DIF-supportrar (för att undvika att säga majoriteten) som besökt forumet genom åren har betett sig som småglin, därför är det skönt att se undantag som bekräftar regeln.
Lagen är olika, men på något sätt så passar vi varandra ganska bra i mina ögon. Ungdomar mot "veteraner", bredd mot spets.. Jag tror ärligt talat på extremt jämna matcher under serien. Någon match kanske rinner iväg (gärna till Clubens fördel, såklart), men det är nog lite som HVs kvartsfinalserie: visst gick man vidare i slutändan, men man fick fanimej kämpa för varenda match. Jag tror inte på en tråkig hockey i den här semifinalserien, och det känns bra.
Jag håller med dig om Hardy. Tidigare i den här tråden skrev jag att det inte är någon slump att det har gått så pass bra för DIF som det har gjort den här säsongen. Han är utan tvekan anledningen till det. Men, man ska också ha i åtanke att ni har lyckats få tag i spelare till den här säsongen som passar som hand i handske för hans hockeyfilosofi. Hardy har den största delen i det, men sportchefen bör också ha en eloge för sitt arbete.
Och jag håller verkligen med dig vad gäller inramningen. Låt det här bli en fest och inte ett (bokstavligt) slagfält.
Jag har inte samma säkerhetskänsla inför kvällens match som jag hade senast mot Fiskelunda. Men gör vi det vi är kapabla att göra på hemmais så tvivlar jag på att DIF har något att hämta i den här matchen. Resultat? Vi vinner. Siffror spelar ingen roll sålänge de inte beskriver antalet vunna matcher i serien. Forza Cluben!
EDIT: Klarreboy, "roligt" aprilskämt. Verkligen. Ingen gick på det och det är jävligt trist att skämta om det. Grattis!