Har nu äntligen hunnit samla mig efter en hel dags arbete...
Sååå, matchen ikväll kommer att bli en batalj som skiljer sig markant från matcherna mot Brynäs. Brynäs betongförsvar och burväktare höll inte som det gjort i grundserien utan DIF lyckades med list o styrka kväsa den i förhand mest fruktade motståndaren. LHC är dock både smartare och slugare och jag tror inte ni kommer att köra igång med buller o bång. Tror faktiskt det blir en liten avvaktande inledning där ni satsar på sylvassa kontringar då vi snurrat klart runt Norrena. Tror inte heller att hemmafördel spelar någon större roll i detta sammanhang. För vår del gjorde vi våra bästa matcher i Gävla samtidigt som vi blev lite tagna av stundens allvar hemma på Hovet och Globen med det enorma tryck från publiken som möte spelarna.
En annan intressant detalj är dommartrion. Vi har ännu inte förlorat en match där Thomas "KUBEN" Andersson varit en av rättskiparna denna säsong, tror jag är bäst att tillägga. Thomas tillåter oftast lite fränare spel än sina dommarfränder och det tror jag gynnar DIF:s spelstil.
Våran viktigaste kugge utan tvekan är dock HARDY NILSSON. Den mannen finns det inte ord för. Han har med sitt sätt att vara ändrat ett slitet och kämpande lag i de nedre regionerna till ett lag som slåss i topp tre i årets elitserie. Tror Hardy filat på en hel del taktiska finesser under 6-dagarsvilan som nu ska sjösättas i praktiken.
Blir hur som helst en jäkla spännande serie och det känns roligt att möta ett offensivt lag som har spets och kunnande vilket ni får mäta mot ett DIF som har fart och ungdomlig entusiasm + några rävar som varit med förr då allvaret ställs på sin spets.
Hoppas också att matcherna avgörs utan bråk och andra tråkigheter utan i stället blir den FEST som vi inte bjudits in till på senare år...
Lev väl i morgon vaknar ni med huvudvärk och finner platt-teven i 2000 bitar på vändplan...men hav förtröstan, det är ju bara sport och en TV går att fina på extrapris lite här o var t.o.m i "byhålan" Linköping 8)