Nu är det ju trots allt så att Norrena faktiskt slår på Karlsson. Det hade varit skillnad om han bara hållt upp händerna/klubban/stöten som skydd. Men han slår, och det framgår tydligt av reprisen.
Kuben är naturligtvis helt ute och cyklar som tittar på jumbotronen och sedan ändrar beslutet. Sen när blev det tillåtet att använda bilderna på mediakuben som underlag för bedömningar? Men Kuben har ju traditioner på området... Säger som "Bulan" Berglund: "Kuben är kass!"
Som alla som fått (eller kanske delat ut 8) ) en pärla i ansiktet vet så blöder det förbannat mycket om läpp, panna, ögonbryn eller näsa spricker och/eller går sönder. Men det innebär ju inte med automatik en allvarlig skada. Däremot så är det förstås massmedialt oerhört tacksamt med en massa blod. Särskilt på en ljus bortatröja. Det jag säger är alltså att det ser betydligt farligare ut än det är.
Intressant att domarbasen Peter Andersson, på plats i Cloetta Center, också var snabb på att lägga sig i beslutet. Det kan han. Men att erkänna ett vansinnigt felbeslut av Kuben när Hävelid åker ut för hög klubba, det kan han inte.
Det är möjligt att Norrena förtjänar en avstängning, men det förändrar ta mig fan inte att domarna i Elitserien och deras domarbas är en samling tomtar.
Matchen i övrigt är ju inte mycket att snacka om. Vi äger ju sillstryparna hela vägen.
Jag räknar med minst 2 matcher för Norrena. En för MP, en för de blodiga bilderna i TV och tidningar. Och möjligen sedan ännu en för att Norrena är Norrena.