BK Robbi wrote
Nåja. Om det hade varit Honken som knockat Jämtin eller Ylven är jag ganska övertygad om att tongångarna varit annorlunda från dig.
Du får naturligtvis ha andra åsikter än mig. Men ge fan i att avgöra vad jag skulle tycka och tänka i ett annat läge, när du inte har en susning om det - oavsett om du är "ganska övertygad om det" eller ej.
Jag kan ju ge dig ett litet smakprov på min objektivitet: Klick!
Du är en grym debattör, faktiskt en av forumets bästa om du frågar mig, och du skriver alltid bra och underhållande (även om jag inte alltid håller med dig). Håll dig till det och skippa "såhär skulle du antagligen ha sagt"-snacket, så är du snäll.
BK Robbi wroteFaktum kvarstår, Norre gör en korkad grej, om än säkert (halvt) oavsiktligt och som följd av diverse olyckliga omständigheter. Jag köper att han blir avstängd. Han har ansvar för sina prylar och det går inte att komma ifrån att han ger Jensa en klockren höger som gör honom groggy och att han får kliva av.
Men så bittert det känns...
Skrev också i ett tidigare läge att det är klantigt. För det är klart som fan att det är det. Men det jag stör mig på är att det målas upp som att han har mördat Karlsson.
Media (och Frölunda) gnäller över att man tappar en av sina spelare och att det på så sätt är "rättvist" att Norrena är borta lika länge. Eeeeh? Jens Karlsson spelade två minuter. När matchen var körd. Men helt plötsligt är han en nyckelspelare, bara för att han började blöda och fick en hjärnskakning (vilket naturligtvis är lika tråkigt som olyckligt). Jämför det med ett lags förstamålvakt.
Därför är det också intressant att både Frölunda och media anser att Norrena ska vara borta lika länge som Karlsson. Ja, vad bra. Så om Karlsson kommer tillbaka tidigare än förväntat så kan dom välja att bänka honom bara för att Norrena inte ska få spela? Det låter som ett fungerande koncept. Tomtar!
Och Lars Anrell? Herregud! Den här snubben, som inte kan någonting om sport, slår på stora trumman och påstår att "Hävelid tacklar Karlsson så att han tappar balansen och kastas in mot mål" samt "att överfallet var extremt välkalkylerat". Förbannade jävla ballong-våffel-argument! Karlsson åkte i full fart mot mål, och hade knappast hunnit stanna ordentligt i tid även om Hävelid inte hade vart på honom. Det är också intressant att Norrena hinner kalkylera fram ett "överfall" på några hundradels sekunder.
BK Robbi wroteJag köper att han blir avstängd. Han har ansvar för sina prylar och det går inte att komma ifrån att han ger Jensa en klockren höger som gör honom groggy och att han får kliva av.
Jag kan absolut köpa den automatiska avstängningen som tillkommer av MP. För visst har han ett ansvar i det hela. Men snacket om 5-6 matcher? Parodi! Och här är tre saker som jag inte förstår:
1) Han försöker knappast skada honom avsiktligt. Hur kan det då hetsas om 5-6 matcher?
2) Hur i helvete kan man kalla in Frölundas samarbetspartners sportchef som deltagare när Diciplinnämnden ska ta sitt beslut? I så fall ska ju fanimig Mjölbys sportchef också bjudas in. Men, opartiska behöver man inte vara, tydligen.
3) Kent Norberg var sportchef i Timrå när Norrena lappade till Manderville. Nu är han sportchef i Frölunda och kräver att det som hände för flera år sen ska räknas in. Tomas Köttbullen Ros skriver att "Norrena är en återfallsförbrytare och ska straffas extra hårt pga det". Men vad bra då! Då kan vi ju invänta en tackling från Blomdahl och simulera en skada, så kan ju han också få en längre avstängning för det han har gjort innan (även om den tidigare avstängningen under Clubentiden såklart var totalt felaktig). Norberg ska bara hålla sin käft stängd. Visst att man kan pressa om längre avstängning, men lite jävla fair play kan man väl för helvete pyssla med.
Jag köper en avstängning. Men är den längre än den automatiska MP-avstängningen, då är det fanimej en parodi. Vilket ju förvisso diciplinnämnden har som kännemärke.