Bekräftat: Norrena missar definitivt nästa match, och kan även bli avstängd fler matcher.
Det där äcklar mig något enormt! Det är sånt jävla hyckleri och dubbelmoral hos de svenska domarna och deras bas. Man kan inte ändra ett mål i efterhand, för det är ju inte något som påverkar - men man kan ändra en utvisning i efterhand? Och ta jumbotronen till hjälp, trots att man inte får det.
Om vi nu tittar på sånna här situationer ur en allmän synvinkel: Visst, om en anmälan kommer in så har jag förståelse för en spelare blir avstängd i efterhand. Men om man nu inte kan ändra domarens beslut i vissa fall, varför ska man då kunna göra det i andra?
Det är ingen snygg situation och smått onödigt, men för helvete - han försöker inte mörda karl'n. Media slår på de svartaste av svarta rubriker samtidigt som inavlade fän sprider dynga omkring sig i diskussionsdelen av artiklarna och goes bananas om att "Norrena är den största idioten, stäng av på livstid", trots att dom varken kan stava ett ord eller bilda en mening. Dirdys formel är tyvärr också något som jag kommer vänta mig. Inte nog med att domarkårens största LHC-hatare Kuben ändrar utvisningen TRE gånger, utan Diciplinnämnden kommer även att sitta och leka hink och spade som man gjorde med Pihl: "Okej, nu har vi druckit kaffe i några timmar och lyft lite lön. Men nu ska vi jobba. Hm.. hur många matcher är det kvar av slutspelet? Okej, då får han exakt så många matcher. Det spelar ju faktiskt ingen roll vad han har gjort. Dåså, då behöver vi bara knåpa ihop ett utlåtande. Bengt, har du med synonymboken? Hoppas bara att stavningsfunktionen i Word fungerar, för annars får vi problem."
Norrena ska inte ha någon avstängning för det där. Det räcker med att det blir en match för att det ska vara ett brutalt felbeslut. Men, den stackars Karlsson började ju blöda, och Norrena spelar i LHC... ska vi säga minst fem matchers avstängning och 50 000 kronor i böter? Det skulle ju fan inte förvåna mig...
Och på tal om fän som sprider dynga (och nu går jag lite off topic) så hittade jag ett inlägg som var länkat (alltså relaterat) till Aftonbladets artikel. Den här kufen kan man omöjligt ta på allvar, men man kan definitivt få sig ett gott skratt. "Jesus behövs mer än någonsin!"