Överraskande var ordet.. jag är inte nöjd med det här valet. Vi är (ska vara) bättre på alla poster än Färjestad, jag vet inte om jag kan säga det om Frölunda. Ett Frölunda som det antagligen kommer att blixtra om när pucken släpps i slutspelet. Offensivt är Frölunda bättre än Färjestad, och om vår defensiv inte är stabil så spelar det ingen roll om vi lyckas vara bra i offensiv zon - då kommer vi att torska. Det är ytterligare en anledning (för mig) varför valet är dåligt. Lägg dessutom till att FBK har halvskador på målvakter och på Bartecko.
LHC (Lener) leker med elden. Det är verkligen ingen brand som är omöjlig att släcka, och vi har aktörerna som kan göra det - men det är bäst att de listar ut hur man släcker den snabbt och effektivt, annars kan det skapa en rejäl brännskada som föreningen får leva med under en lång tid framöver.
Jag har magknip redan nu...
EDIT >>
Solo, jag håller inte med. Vi har betydligt mer att förlora än vad Frölunda har. Inte bara sportsligt (3:an som länge slogs om förstaplatsen i ligan vs. laget som med nöd och näppe tog sig till slutspel) utan även ekonomiskt (i Linköping går man bara på matchena om man vinner, i Göteborg har dom ofta en ganska hög publiksiffra oavsett - lägg dessutom till sponsormöjligheter och befolkningsmängd).
Det som däremot är skönt är att det inte finns en favorit i serien.