Klart vi ska ha kvar Norre men jag tror att han kommer börja dala snart. Nästa år kan således Chrille stå fler matcher men att Norre fortfarande är 1:a. Om Chrille fortsätter att utvecklas ser jag ingen anledning till att han inte blir 1:a efter nästa säsong.
Olausson tar jag gärna men då i paket med Arlbrant annars tycker jag vi ska passa på den. De två spelar väldigt bra tillsammans och skulle bidra med rätt mycket poäng. Ska vi ha Arlbrant så måste vi nog buda över HV dock och det är ju inte det enklaste som finns. Om vi fick dem bägge så vore det väll klockrent att behålla Janne och Jaro (vilket jag är övertygad om att vi gör under förutsättning att de vill).
Robins brorsa är riktigt lovande och jag funderar kring om Buffalo inte gärna behåller sitt förstarundansval en säsong till? Om han vill hem så bör vi ligga bra till iom att Robin är här. Självklart en mycket utvecklingsbar spelare som inte riktigt tagit klivet än. Skulle kunna bli kanon.
Pajen är som sagt en dröm men jag är inte alls lika säker som ni andra på att han vill hem. Har man börjat få smak på pengarna så är det svårt att säga nej tyvärr..
Tror ni verkligen Musse håller? Behåller hellre Honken då som gör ett bra jobb i det tysta än Musse tyvärr. Han saknar speeden och iår tycker jag verkligen att det syns. En våra största hjältar och det smärtar verkligen att säga det men jag tycker Musse varit 12/13e forward iår om man tittar till spelet.
Videll tror jag är svår att få. Han bör spela till sig en plats i 3:- nu med tanke på sitt spel senaste tiden och då tror jag KHL eller NHL kommer börja rycka i honom. Egentligen har han ju alla verktyg för att spela på högre nivå.
Brunnström tackar inte jag nej till men där lär ju FBK ligga på och de har ju lite andra ekonomiska förutsättningar än oss. Kan bli en tuff budgivning.
In:
Arlbrant
Olausson
Dennis Persson
Right back
Pajen
Ut:
Musse
Melichar
Ekbom
Tolsa
Zacke