cremator wroteHelt okej andraline, men ersättare till Hlavac och Hlinka är att ta i så vida vi inte drömmer om kvalserieångest.
Med tanke på att Mårtensson och Weinhandl antagligen inte spelar här nästa säsong heller så ser jag nog helst att vi åtminstone behåller Hlavac och då får in honom på ett vanligt kontrakt. Dyrare, ja, men jag är övertygad om att det betyder mycket att få spela ihop laget från dag ett. Hlavac tycker jag ändå har visat betydligt mer vilja och kämpaglöd under de säsonger han varit här jämfört med Hlinka, och därmed tycker jag att han ska prioriteras.
Får vi dessutom hem Pajen till nästa säsong, samt ser till att ha en nordamerikan i laget (Ulmer om han visar framfötterna eller kanske Murley?) så tror jag att vi sitter på en trupp som kan gå långt och samtidigt inte riskerar klubbens ekonomi.
Även om vi skulle vilja behålla Hlavac & Hlinka på "vanliga" kontrakt så kommer de likt denna säsong missa inledningen av nästa säsongen, tackvare artistkontrakten i år.
Ersättare till Hlinka och Hlavac var kanske lite dumt skrivet, Zacke & Jämtin ihop med Pajen i en 1a line är väl mer ersättare till tjeckerna.
Söderberg var väl nära att hamna i elitserien i år, men valde att fullfölja sitt kontrakt med Malmö. Spelar Malmö i allsvenskan även nästa säsong (vilket det mesta tyder på) så tror jag han tittar på sina alternativ.
Videll ryktades till oss inför denna säsong, men lönenivån blev för hög och man drog sig ur affären enligt Bergsten.
Ryno har fått det att lossna och producerar gott med poäng då han återvänt till Oskarshamn, har inte jättebra koll på honom men tror han kan lyckas här. Med Säcken som tränare och spel i rätt omgivning kan han mycket väl lyckas i Cluben.
Zacke-Pajen-Jämtin
Ryno-Söderberg-Videll
Ser bra ut enligt mig, skulle man inte våga chansa med Ryno så finns ju annars en viss Laine vars kontrakt går ut efter säsongen. 🙂