Bremberg har inte alls lyckats i HV och deras fans ser helst att han lämnar, och de flesta Djurgårdare vill se honom återvända till Stockholm. Dock lär väl Djurgården behöva skicka iväg någon av de spelare som dom är mest missnöjda med i forwardsväg (Widing/Ekman) innan man har ekonomiskt utrymme för en värvning av Bremberg.
Personligen hade jag kunnat tänka mig att se Widing i laget, naturligtvis då med en sänkt lönekostnad. En chansning visst, men tror inte han hade gjort bort sig i en kedja med Zacke & Håkanson.
Skaffa utrymme i forwardsväg genom att erbjuda Tolsa till Frölunda. Jag vet inte om det är det att man inte studerar honom lika noga som i fjol då han anslöt, men man ser honom nästan aldrig. Han sticker inte ut någonstans och att man valde att ge honom ett 2års kontrakt känns alltmer märkligt.
För att skaffa lite utrymme ekonomiskt så hade jag inte haft några invändningar emot om man valde att bryta med Melichar, trodde han skulle bli lite av en ledare i defensiven men icke. Ser hellre att man satsar på de unga och lovande spelare som ändå visat framfötterna fullt ut och dessutom ger Pihl den istid han förtjänar, gubben håller än.