East wroteMåste du alltid va så bitter och nästan se ned på det LHC gör??
Ooops... Jo, jag kan verka bitter men inte "alltid" va? 🙁
Fast jag erkänner utan omsvep att jag är putt på Cluben med tanke på hur läget utvecklat sig på uthyrningsfronten. Som jag skrev tidigare så har jag inga problem med upplägget i sig som det presenterades från början. Men då var jag naiv nog att tro att grabbarna skulle dra iväg en säsong och sedan vara tillbaka... Ja ja, jag har ju redogjort ganska tydligt för min ståndpunkt.
att vi har hyrt ut Mårtensson och Weinhandl har faktiskt varit till fördel för oss och som Lukkinen (tror de va han) sa så har vi själva gett oss möjligheten att kunna värva bra ersättare.
Hade inte Mårtensson och Weinhandl spelat i KHL för dom pengarna, vad är de då som säger att dom istället inte valt NHL?? det hade gett bra mycket mindre pengar till LHC.
Ja. Men det jag surnade till på senast var att jag börjar bli orolig för att LHC helt enkelt inte har råd att ha de kontrakterade spelarna i truppen. Är det så konstigt att jag undrar? Ingen har svar i alla fall. Inte LHC, ingen journalist, ingen här på forumet.
Vad gäller Jämtin så ironiserade jag ju bara över det hela. För varken du eller jag vet om han faktiskt spelar här de kommande åren trots kontrakt. Men visst, lite bitter var jag allt när jag skrev det...
Mina övriga irritationsmoment har varit några stycken under de gågna säsongerna, det erkänns. Främst att man tog risken att köra vidare med Lener, att man spelade bort pengar på NHL-jippot och att det över huvud taget grejjas lite för mycket med en massa verksamheter som inte är proffshockey. Fast det kallar jag inte bitterhet utan kritik.
Tråden heter, bland annat, föreningens Game plan. Den skulle vara kul att få se...