Det här är det äckligaste jag har varit med om! Moderklubben, som gav honom möjligheten att bli den han blev, där han utvecklades till landslagsspelare (vilket väl iof numera är en garanti så länge du har ett svenskt pass och ett par skridskor) och chansen till NHL. Och han vänder moderklubben ryggen för 30 000 kronor? Moderklubben som var beredd att anpassa sig efter honom för att få hem honom. Fy fan, det här är utan tvekan ett av de största sveken av en spelare i Clubens historia. Han bör också bli behandlad därefter.
BK Robbi wroteAtt kalla honom Judas och diverse andra invektiv känns bara fånigt. Hockeyspelarna väljer förening efter en rad parametrar som i många stycken är personliga. Om man inte känner till dessa ska man nog inte ta för stora ord i sin mun.
Hans personliga skäl är pengar och att han (på fel sätt) tror att han är jordens furste. Om pengar inte spelar någon roll så är det märkligt att han tar det högsta budet ändå. Och självklart säger FBK att han är en spelare för första backparet - vad skulle de annars säga? Jag trodde att det handlade om att spela till sig en plats. Men för överdrivan Junland ska allt serveras på ett silverfat.
BK Robbi wroteJag får känslan av att det här blir mer en emotionell diskussion snarare än rationell.
Självklart är det det. Dels att han inte nöjer sig med ett kontrakt på 170 000 kronor (vilket jag inte anser att han är värd), men dels för att han spottar Cluben och dess supportrar i ansiktet. De flesta är ju inte direkt förbannade för att vi tappar en back av högsta klass, om man säger så.
Raoulinho wroteSen de som säger att Junland inte skulle ta plats i 2 första backparen.. Vad röker ni?
Hävelid spelade visserligen stort i slutspelet, men 37år gammal... Pihl?
Men för fan! Tycker du att Junland ska ha en plats i de första backparen, fine. Men debatten om ålder börjar bli tröttsam. Är Hävelid en sämre back än Junland för att Hävelid är äldre? Bullshit! Jag väljer Hävelid framför Junland alla dagar i veckan.
Det räcker med tre kommentarer:
1) Det här är ett av de största sveken någonsin.
2) Han får aldrig mer komma tillbaka igen.
3) Han har sålt sig som en..
Dra åt helvete, ditt uppblåsta, överskattade fanskap!