BK Robbi >>
Problemet är sättet. Jag är, ekonomiskt sett, glad att han inte kommer tillbaka. Men, som jag så många gånger framhävt - jag stör mig något fantastiskt på den ekonomiska aspekten i sportens värld (Och du behöver inte berätta att "Det är så där", för det är jag fullt medveten om. Jag är bara irriterad över att det är så).
Det här retar jag mig ordentligt på:
1) Moderklubben, som gett honom möjligheterna jag beskrev i det tidigare inlägget, dissas för 30 000 kronor. För ett lag där det knappast är en garanti att han spelar i första backpar. Detta till trots att moderklubben matchar budet och är redo att vrida och vända för att få hem honom.
2) Citatet. Det är bara att titta på länken som finns längst nere i signaturen. "Ja, det är klart det är ju hemma och det är ju klubben i mitt hjärta och det är ju här jag spelar om jag spelar i Sverige. Givetvis det finns inget annat." Är du inte förbannad över att han bryter det löftet? Det är nämligen jag! Och om vi snackar "de personliga parametrarna": är det då inte jävligt märkligt att han inte går till klubben i sitt hjärta? Eller fick han alzheimers på andra sidan pölen? Det finns inget annat, säger han. Inget annat. Sportslig otrohet, skulle jag kalla det.
Här kan man ju också analysera hans kommentar om att det inte handlar om pengar. Varför skulle jag lita på det ordet, när man uppenbarligen inte kan lita på det han säger?
Det är sjukligt att en ung kille, 22 år gammal, som fått sin fostran här och blivit den han är, tror att han är så pass mycket bättre än alla andra (vilket fler än mig kan intyga), och lförväntar sig allt på ett silverfat. Om han aldrig någonsin var intresserad av LHC kunde han ha tackat nej direkt. Det gjorde han inte. Istället drar Cluben i några trådar och ser till att matcha budet - och möts av tystnad!
Jag personligen vill inte ha hit honom för det priset. Men Cluben visar klart och tydligt att de vill ha hem honom, och det här är hans svar? Det räcker för mig. Han är inte luft värd.
Om folk i verkliga livet beter sig såhär i andra kontexter, då bedöms de som idioter. När folk gör det i idrottsvärlden, då är det logiskt för den individen. Patetiskt!