Vill återigen fråga alla vart storheten i Matte C finns?
Många (inte alla) verkar se Matte som en Sniper av hög Elitserieklass... Jag ser en (visserligen) hårt jobbande forward som sällan får utdelning för sitt slit! :S
Jämför ex Matte med en annan kille i laget - Andreas Jämtin...
Ingen ser Jämtin som en poängmaskin, men jämför siffrorna spelarna emellan!
Matte C kommer alltid förbli en komplements-spelare på gränsen till en plats i laget!
..och en plats ska han kanske ha, trots att han är 30 år gammal vid detta läge?
Nyttig lagspelare som jobbar hårt, likt Petterström och Tolsa... Dessa herrar däremellan väljer jag inte att kommentera, men då två av dessa redan fått förlängda kontrakt undrar jag vart utrymmet för "lite nytt och hungrigt" ska kunna infinna sig! VART är nya Zacke? (Dvs den unga nya talangen som ska få chansen att växa sig in i elitseriekostymen och landslaget likt Honken innan Zacke lyckades med? Johan Franzen var visserligen också en kille med rätt utveckling i LHC! Mellan dessa 3 herrar har det vart rätt torrt, då jag räknar våra andra landslagslirare som värvade nyckelspelare snarare än framtidsnamn.)
Går heller inte att säga att Matte kommer leverera den dagen han får chansen, för han har väl testats egentligen i samtliga formationer utan att riktigt lyckats. (Bredvid Weinis och Tony om jag inte minns fel då Musse var skadad tom...)
Ogillar inte Matte även om det låter så, men nån gång måste en generationsväxling ske i LHC likt den FBK relativt framgångsrikt håller på att genomföra.. Då funkar det inte skriva nya kontrakt med samtliga spelare som är 30+ i laget!
Ska Matte vara kvar får han ta chansen med Hlinka och Jämtin, och hålla en HÖG nivå resterande del av säsong + slutspel i mitt tycke om det ens ska hjälpa!
Den som lever får se, men att satsa på Matte i en andra-line känns som sagt Budget i större drag! Då kan vi lika gärna köra med Jocke som förste-center nästa säsong!