Jag vet inte hur stor sanningshalten är i det här, men jag är helt säker på att min källa inte ljuger. Han har personlig kontakt med Herr Stenbeck och enligt honom ska Stenbäck själv ha sagt att han personligen finansierar lönerna av Tony, Hlinka, Hlavac, Norrena och Jämtin. Vidare har han berättat att Stenbäck är fortsatt intresserad av ett framtida samarbete, då han tydligen är ganska insatt i Clubens verksamhet. Ni får ta detta för vad det är och jag själv tycker det låter lite otroligt att Hugo skulle betala ut lönerna för samtliga av dessa för hur kommer det sig isåfall att Cluben ekonomi kan vara så beroende av sportsliga framgångar för att nå plusresultat? Inte fan kan övriga spelartruppen plus hallhyran bidra till dessa enorma utgifter?
Börjar bli oroad inför nästa säsong. Kontrakten går ut på tjeckierna plus Jämtin samt Tony och Weinis till KHL. Vad är tanken att vi ska mönstra för lag på isen 2010/2011? Hoppas Hemlin har några ess i rockärmen.
Ryktena att Norrena skulle gå till Åbo tror jag inte ett dugg på. Han har ett två-årskontrakt och skulle Norrena längta hem hade han förmodligen inte gått tillbaka till LHC från första början.