Jocke_L:
Vad gäller utveckling av yngre killar så tycker jag LHC varit ganska bra. I princip alla (utom SAIK) värvar sistaårsjuniorer. Ett mycket bra sätt att vidareutveckla spelare tycker jag. Kan dessutom inte hålla med om att Tony, Frazze, Emmis eller Gunnarsson utvecklats utav andra lag innan de kom. Tony har växt enormt och det gjorde de andra oxå under tiden hos oss. Följande spelare har fått spela i 3:- efter 2-3 säsonger hos LHC utan att ha varit nära att göra detta innan
- Franzen
- Emwall
- Gunnarsson
- Zacke
- Holmqvist
- Tony
- Glömt någon?
Jag ser inte så många spelare som FBK eller Frölunda värvat som blivit landslagsspelare efter signingen men jag kanske har fel.
Håller helt med om Matte. Jag behåller honom dock iom den stora omsättning vi kommer ha i truppen. Matte har varit hos oss ett par år nu och vi vet ungefär vad vi kan vänta oss av honom. Rittola är en Tony typ och jag tror verkligen på honom. Han kommer väll inte få chansen i Detroit nästa år och lär väll flytta hem. Ung kille med bra offensiv potential utan ett tydligt ES lag att vända hem till. Luktar Tony Mårtensson över hela den värvningen tycker jag 🙂
Vore dessutom grymt kul om Junland vände hem. Han har bra potential och är en riktig LHC:are.