Seriöst.. bort med damhockeyn ur de olympiska spelen - bums! 12-0 i mitten av andra perioden, det är fanimej pinsamt, även om man möter Kanada. Men det är inte bara damkronorna som gör bort sig. Ta bara Bulgarien. I deras kvalmatch till OS mötte de Slovakien, som vann med 82-0 (!) och gick till OS - där de åker på så sjukt mycket pisk att det är larvigt.
Finns det seriöst ingen annan sport som genererar mer intresse för världspubliken och där andra länder faktiskt har chansen att utmana de topprankade? Hade OS inte gått i Kanada, eller eventuellt i USA, så hade ingen brytt sig om damhockeyn. Eller är det så jävla tråkigt att det är genustänket som gör att damerna också ska få spela i OS? Ja, säger många. Bullshit, säger jag. I boxning får inte tjejerna vara med på vissa viktklasser på OS, som exempel.
Vilka är egentligen argumenten för att behålla damhockey på OS-programmet? Finns inga, va? Knappast några som jag finner vettiga, ska väl tilläggas. Vill man se fisåkande med klubba, utan fysisk kontakt, så får man väl införa stafett i skridskotävlingarna. Det skulle fanimig vara mycket mer underhållande än att se ett lag pulveriseras med 22 mål i baken.
Men jävlar i min låda, snart gör Tre Kronor OS-premiär. Då får vi se på lite riktig jävla hockey. Och det är fanimig på tiden.