Ni missar ju flera poänger.
Om alla vill ha drag på läktaren och stämning och tryck. Varför är det då inte det? Vad är det ni inte klarar av som "huliganerna" klarar av när dom är på plats?
Klart som faan att säkerheten måste vara rigorös på en högriskmatch, tror man annat har man skev verklighetsuppfattning.
Vi lever i nuet, inte i fablernas värld. Se bara på Hästen-matchen. Äldre gubbar som börjar slåss på sektioner utanför avspärrningen. Ska ni fortfarande skylla på folk i klacken för det?
Vad som händer utanför arenan matchdagar eller icke matchdagar är ju ganska ointressant då detta inte handlar om LHC. Att media vinklar det så är ju något helt annat. Kan ju till och med stå att LHC-fans stökade på bandymatch. Hur faan går det till. Är man livegen ett lag? Det är media, LHC, vakter och polis som kategoriserar, inte vi fans.
Ja, man kan säkert välja mellan att delta eller gå därifrån. Man kan välja att inte gå därifrån och inte delta också. Allt behöver inte vara svart eller vitt. Tyvärr är respekten för ordningsmakten näst intill noll för mig efter alla deras agerande.
Jag minns en polis som försökte provocera mig i Karlstad för att jag frågaden en vän om snus. Han var bra sugen på att låta mig stanna i Karlstad. Bra anledning, du får inte fråga om snus!!