BK Robbi wroteHela inlägget.
Tycker du också tar det ett steg längre. Du skriver som du verkligen ser allt svart och vitt.
Du tar ett parti och vill inte ha det andra.
Jag kanske skulle gå på 2-3 matcher om året om det blev sittplats runt hela hallen, om jag blev bjuden ! Dom andra matcherna skulle se jag på säsongskortet.
Alla har olika sett att se på saker och ting, men som Acke och 1986 skriver så har folk väldigt lätt att döma och avsky ting som händer på en fotbolls eller hockey arena. Men i "vanliga livet" så reagerar inte folk, många vågar inte ta ställning till något eller tycka eller tänka för den delen heller. Men så fort vi kommer till ämnet "huligan" som är 2000-talet intressantaste ämne för stora delar av Europa.
Jag anser ju att det finns betydligt bättre saker att lägga pengar och kraft på, även om det självklart behövs polis/vakter under stora avancemang, så känns det som att det är på just dessa avancemang dom lägger krutet på. Grov kriminell brottslighet, mord, våldtäkt, pedofiler, gängen som kommer i varenda stad som går omkring med knivar och rånar och misshandlar oskyldiga offer, ofta kvinnor, äldre och barn i tidiga tonåren. Just nu pågår ju en rättegång där väldigt många LHC supportrar är berörda. En vän till många av oss blev mördad på midsommar afton, men man kan nästan bara skratta åt rättegången och hur jävla sjuk svenska rättssystemet är när det gäller grova brott.
Det jag tröttnar på runt LHC är att folk blir avstängda för dom mest patetiska sakerna. Kolla publiken i en NHL match, där får dom hoppa och fan hänga och slå på plexiglaset, men där är ju kruxet att där anses det vara engagerade supportrar som hyllar sina lag, i Sverige är man huligan i folks ögon och en avstängning kommer som ett brev på postlådan "Bokstavligt talat"
Folk blir avstängda för saker som händer flera km bort från arenan, inne i arenan för dom gynnar supporter kulturen, folk blir trakasserade inne i arenan, misshandlade inne i arenan. Du kommer förmodligen säga att då måste dom ju gjort något också, visst har många gjort saker. Men flera är avstängda för något LHC har hört, det finns inga bevis, utan ett vittne som inte träder fram. Det räcker alltså med att säga att denna tror det var en person.
LHC har stängt av supportrar som tingsrätten sen har friat för. LHC är alltså en egen domare som står över svenska rättssystemet i många fall. Jag och många har kommit med förslag till säkerhets ansvariga om hur det kan bli bättre, inte sagt att allt blir bra. Men dessa förslag ignoreras ständigt av dessa herrar. Sen ser man ju hur det blir sen också. Gå runt ett varv i sittplats barerna en match. Där står gubbar och tanter som knappt kan stå på benen, uppför sig illa mot allt och alla, hotar folk med styrk, fyllesover och spyr ner sig i baren och på sittplats. En enda gång har jag sett en vakt säga till en av dessa personer att uppföra sig. Hade detta hänt på ståplats eller bland vakterna som står på ståplats, hade det varit pl13 eller en lob direkt. Det är en jävla skillnad på skit och pannkaka och där ser man ju vilka regler LHC sätter upp. Och nej alla uppför sig inte så, men det finns rätt många.
Fruktansvärt lång och för många ett tråkigt inlägg, men jag blir trött på att många bara ser saken på ett sätt och endast det sättet, utan att ens försöka ta reda på saker som bidraget till det.