Robie wroteJajje wroteVem bryr sig om snus när jag måste betala 2500:- extra om året för min nybeställda dator. Lagom kul, jävla moderatjävlar.
Vem bryr sig om din ekonomi när folk fuskar till sig mina hårt förvärvade pengar? Det finns alltid två sidor, glöm inte det.
Eller tre... fusk är alltid fusk och ska alltid stävjas, även om det återfinns hos moderata statsråd med bihang, eller!?
En fundering: Varför är där inga folk-, centerpartister eller kristdemokrater som skitat ner sig på förhand med skattefusk och licensskolk? Inbilla ingen att media inte har letat/granskat deras leverne oxå. Det håller liksom inte...
Jag är lika förbannad över finansministerns hundralappar i veckan under lång period av undanhållen skatt som jag var över det där Toblerone-chokladen och det andra (missad skatteinbetalning) som sossen Sahlin klantade sig till avgång med. Och hon fick helt rätt avgå! Att sedan Norrköpingskillen tror att han ska kunna slippa ifrån alltihop bara för att han erkänt skattefusket innan han blivit uthängd är skrattretande, jävelirriterande eller både och!
Det funkar inte med skattefuskande finansministrar, även fast summan är bara några tusen totalt. Felet sitter i huvudet på killen. Avbön under galgen medför inte nåd för den som är ytterst ansvarig för statens finanser. Lika lite som en kulturminister och chef över PBS (svt/sr) kan licensskolka i åratal och skryta om det innan man gör en helomvändning och hävdar sig som trovärdig kulturministerkandidat.
Varför? Jo, för det finns inga som helst tecken på att någon förändring skett i personens moraluppfattning till det bättre. Det enda som finns att gå efter i trovärdighetsbedömingen är år av fusk, oegentligheter och motsatt inställning till sitt blivande ämbete och det ska ställas mot några dagar->veckor av avbön med en ministerpost på spel... Det kan lika gärna hända igen, om det bara ginge att undanhålla. Risken för upptäckt är det enda som hindrar upprepning, det är den enda garanti vi medborgare och skattebetalare har. Så ska det inte behöva vara och det är oacceptabelt!
Ingen är utan synd, fine! Men NÃ…GON SOM INTE SKATTEFUSKAT MÃ…STE DET VÄL ÄNDÃ… GÃ… ATT HITTA I MODERATERNA SOM DUGER TILL FINANSMINISTER? Annars är partiet värre öken än jag kommer ihåg det i efterhand från ungdomsåren när Axén och Carlsson var verksamma i stan. (Inget ont om just dem!)