bobbe wrote...och ja, jag är j-vligt nöjd att vi slipper maktfullkomlige Persson och hans anhang i regeringsposition.
Dito (trots att jag inte röstade borgeligt)!
Men att få dit en rikemansregering som satsar på att gynna de redan gynnade, vars ministrar inte betalat tv-licens på 16 år, haft barnflickor som jobbar svart och köper hus via utländska företag?
Nej, jag sa det när valet var över och jag säger det fortfarande - svenska folket har skjutit sig själva i foten, och det ordentligt! Varför ska vi behöva följa lagar och ta hand om våra utgifter, när dom som styr landet kan bete sig precis hur fan dom vill?
Jag vet att det här inte enbart gäller (Nya) Moderaterna, men det är dom som styr nu, så det var lite tagisk komik över att höra att här ska bildas ny regering som ska och kan sköta det här landet för en gångs skull, och det första som händer är två i regeringen som får avgå pga skumma affärer.
Vad gäller snus- och cigarrettskatter så är jag inte så bekymrad över det, då jag håller på att sluta med snus (för en gångs skull med viss framgång också, forza tobaksfri snus), och det redan innan den här höjda skatten redovisades. Dock förstår jag reaktionen från 100%.
Men - nu vet vi vart moderaterna ska få in kompensationspengar från de övriga skatterna som dom har sänkt. Dom rika kan skratta sig lyckliga på väg till banken.. Kommer ju bli kanon när förmögenhetsskatten halveras.
Det kan (och kommer troligen bli) fyra rätt träliga år där svenska folket får sota för sina beslut på valdagen.