Jag vet, det är ingen nyhet att media är stockholmsvriden, men nu blir jag seriöst förbannad. För nu rycker Aftonbladet ut för att hjälpa Djurgården och Ekman - genom att starta en sorts inofficiell minikampanj, där de hör av sig till andra spelare i elitserien för att fråga vad de tycker, samt sätter den minst kunniga sportjournalisten Lars Anrell på att ytterligare frälsa Ekman och fördöma polisutredningen.
I sak håller jag förvisso med AB - jag tycker inte att polis och rättsväsende ska vara inblandade när spelare gör något på isen, eller i anknytning till match, såvida det inte är tiotusen gånger värre än det här. Men var fanns artiklarna, krönikorna och spelarintervjuerna under Lex Jämtin? Det är fanimig pinsamt! Hur kan de ens påstå att de tycker att det är fel, när de knappt sa ett ord om det när det var Jämtin och LHC som råkade ut för det? Dessutom snackar vi bara några slag - jämför det med att använda klubban som vapen - och ändå ska Ekman försvaras? Tänk om det fanns lite objektivitet i svensk media, vad trevligt det skulle vara.
För övrigt anser jag (precis som Jämtin) att Gävle bör förstöras.