Alltså jag ska vara helt ärlig, satan vad jag tycker synd om Montén… Någon borde varnat honom att det var ett kamikaze uppdrag att ta över HV med den truppen de har, oavsett Montén eller inte tror jag att de hade legat där de ligger.

HNez Ja HVs trupp är inte så mycket att yvas över, de enda som jag komma på att jag kan tänka mig att ha vårat lag är Andre Pettersson, det finns säkert någon fler men jag kan inte nämna någon.

Nils AP är i mitt tycke en av SHLs absolut bästa forward. Utan honom hade HV’s kris varit ännu större. Hade han lirat i ett top 3 lag, så hade han suttit på helt sinnessjuka siffror, och hade inte blivit kvar i SHL efter säsongen.

Haha, “Muränan” med finlandsfärjor till handleder som sportchef? Jag gissar att Nubben besitter större kompetens där 😃

Alldeles för tidigt! Finns massor poäng kvar att torska än 🙁

• Redigerad

Swedinho hur brukar kontrakt se ut för tränare som avbryts i förtid. Är det givet att arbetsgivaren hålls bunden vid kontraktet och vad kan de isf kräva av tränaren?

Kan tränaren tvingas till en annan roll (ass. coach, coach J18-J20 eller bara tvingas sköta cafeterian eller bära flaskor)?

Och/eller är det normala att en tränare “köps” ut? Typ du förväntas vara på plats i HG 08-17 och jobba med videoanalys återstoden av kontraktstiden alternativt får du lön 6 mån och kan hem idag.

Leo har ingen kunskap om hur avtal generellt ser ut för just coacher i SHL, men rent allmänt är det ju så att så länge man är avlönad av sin arbetsgivare så ska man stå till dennes förfogande. Sen kan man givetvis göra vilka överenskommelser som helst inom ramen för avtalet så länge båda är överens. Exempelvis, som du skriver, att man får en kortare tid med lön men då blir arbetsbefriad och kan göra vad man vill med sin tid.

• Leo gillar detta

Leo brukar regleras i avtalet. Har sett en del spelaravtal från HA där skrivelsen varit i stil med att klubben har rätt, förutsatt att vissa omständigheter är för handen, att kommendera spelaren att träna med ex j20. Likaså har jag också sett tvärtom, att avtalet endast gäller för spel i viss serie, och att klubben därmed inte har rätt att tvinga spelare träna med j20

• Leo gillar detta

Nils

Nubben kan inte skylla på oss i Cluben i alla fall. Tror vi är de som har stöttat Montén och Nubben mest av alla. Det är ju till och med flera av oss som har yrkat på att HV ska ge båda livstidskontrakt.

Nils skämt åsido kan jag tycka Tomas varit utsatt för en jävla häxjakt från media och HVs egna supportrar. Jag lägger inga värderingar alls i hur han skött eller misskött sitt jobb. Får en bild av att Nubben gjorde fel som anställde en oerfaren person som HC i en klubb med enorm turbulens och en mer eller mindre sektliknande publik. Kändes som att Tomas inte hade en susning vad han skulle göra för att få rätsida på skiten. Krasst så borde han nog inte ha tagit jobbet utan överskattade sin förmåga. Många fel som nu lett till något som är en klassisk FUBAR.

Visst ligger det i HC-rollen på elitnivå att man får vara beredd få både sparken och kritik. Men det är fortfarande en människa bakom rollen. Jag är ytligt bekant med honom och är övertygad om att 18 månaders lön (eller vad utfallet blir) inte är det minsta tröst.

För övrigt avskyr jag HV lika mycket som någon annan och inte minst deras skenheliga jävla fans som föreslår” ”ett hembesök hos Montén” för att ”övertala honom sluta”. Dessutom försöker dom visa sig finare än andra genom att påstå att ”vi är inte Cluben som håller på med sånt”.

Håller med Nubben om Media är mycket större idag än för 15 år sen. Media kan påverka så förbannat hårt på folk.

Sillen Ja nu kan det ju vara så att Nubben har svårt att få tag i HC till HV, det verkar ju inte vara den mest perfekta platsen att jobba på som HC. HV tror fortfarande att de är ett topplag även efter ha harvat en säsong i AS. Vist fan är det synd om Montén, han måste känna sig förjävlig efter alla dessa turer, och lönen han får är inget plåster på såret. Vi lever i en tid när empatin lyser med sin frånvaro, så häxjakterna kommer fortgå i all oändlighet. Men när sa att vi ville ha Nubben och Montén kvar i HV så var det för att det tjänade LHC bäst, inte för att vi tycker illa om dem som personer.

Nils Men när sa att vi ville ha Nubben och Montén kvar i HV så var det för att det tjänade LHC bäst, inte för att vi tycker illa om dem som personer.

Det var absolut inte menat som någon kritik mot er eller det ni skrev. Jag vill också ha sämsta möjliga för HV, hela vägen ner i HA.

Det var en allmän reaktion på vår helt sjuka värld av clicks, likes, evig tillväxt och egoism där, precis som du skriver, all omsorg och empati är som bortblåst.

Har egentligen inte alls med hockey att göra, utan helt andra problem. För ofta förbrödrar och för idrotten oss samman som nästan inget annat gör.

Och när man läser exempelvis HVs forum kan man inte annat än skatta sig lycklig att vara en del av Bullen. För trots att proppskåp och topplock går mellan varven så finns det nästan alltid respekt här.

Sillen Det var absolut inte menat som någon kritik mot er eller det ni skrev. Jag vill också ha sämsta möjliga för HV, hela vägen ner i HA.

Nä det har i varje inte jag tagit som en kritik, tvärt emot så tycker jag det är bra att ventilera häxjakter och hur pressen och enskilda jagar på efter nästa offer. Det är bra att du står upp emot trycket och inte köper färdig paketerade åsikter. Det är alltid trevligt när folk tänker själva och bildar sin egen uppfattning. Hat off för att du vågar att tänka efter.