LHC Valde att vända blad, gå vidare och fokusera framåt, Samt förlora de följande matcherna…
Allmän tråd om SHL/Slutspel/Tre kronor
Här tycker jag nog felet ligger hos LHC. Vi inte bara borde ha överklagat, det fanns inga andra alternativ. Med en överklagan och ett ändrat beslut från RIN hade det funnits ett prejudikat. Spelar ingen roll hur stor shit storm det blir bland ”folk”. Sätta DN och domarkåren i märket kan bara RIN göra.
Lukkinen Rätta mig om jag har fel, men de flesta som uttalade sig sa att de tyckte att så som de vill att hockey ska spelas i SHL så borde Jeppes tackling vara okej.
Om det sedan var fel på just den här domen eller om det är reglerna som är fel lät de flesta vara osagt.
Om det är reglerna som är fel är det inte någon ide att överklaga domen.
Rögle tappar 3-0 så jävla skönt!
Bra resultat även i övrigt.
Funderar på hur Frölunda ser på Strömwall helt ärligt… Har ju åkt ner en del i kedjorna, igår var han uppsatt i vad på pappret var 3e kedjan.
Visst, han har gjort 9P på 12 matcher… Men det är bara 3 mål där… Och det undgår ju verkligen ingen att han är värvad som en målskytt. Inte för att göra andra assister… I skrivande stund, fortsätter han i samma tempo så hamnar han på samma antal mål som Gallo…
Undra hur länge man känner att man kan ha en 350k/mån spelare som lunkar runt i 3e linan…
Blir spännande med HV-Malmö imorn! Sista chansen för Montén? Tror han får foten om de torskar imorn
alfie Blir spännande med HV-Malmö imorn! Sista chansen för Montén? Tror han får foten om de torskar imorn
Det får vi verkligen inte hoppas att det skulle vara sista chansen för Montén. Som LHC supporter så hopas jag att alla tränare som inte håller måttet blir kvar i sina respektive lag. Vi bör hylla de istället för att hoppas att de får sparken. Så jag hoppas att det kommer bli en skitmatch för båda lagen, de kan ju få dela på poängen.
Förutom Monten tycker jag det är intressant med Rögle. Har tränar-Abbott kört fast? Andra säsongen I rad med på pappret bra lag men som inte går nåt vidare. Hur mycket tålamod har styrelsen? Konstig situation dock där sportchef och tränare är så nära. Kanske börjar bli en stor nackdel med så tajt team att sportchefen kanske inte kan sparka tränaren utan att själv avgå.
Jonteman Inga mediokra tränare eller sportchefer ska avgå denna säsong. Glöm inte att heja på dessa individer. Som en riktig LHC supporter ska vi älska att andra lag har problem som de inte kan lösa, vi tjärnar poäng på att dessa individer är kvar i lagen. Så lägg ner hoppet att andra tränare får sparken, de är ju där vi vil att de ska vara
alfie Jag är fan inte så säker på att Monten får sparken om det skiter sig imorgon, tror han har stort förtroende hos Nubben och enligt intervju med A.P verkar han ha stort förtroende i laget, och Pettersson verkar tycka att det är laget som inte följer spelplanen, sen kan ju det vara spel för galleriet, men som han pratade om Monten, känns dumt att ens kommentera det om Thomas har kniven mot strupen från ledningen.
- Redigerad
Malmö 2 mål på 8 sekunder i tredje. 6-0!!
Kan va Monténs sista match som coach i SHL öht
EDIT: 7-0!! fullständig härdsmälta!
alfie 3 mål på mindre än en minut…
Fan, nu är vi inte ensamma om 8-0 i kinnarps längre
Inte ens Gud kan rädda HV.
Det som skrivs på HV:s forum är exakt det som har skrivits här inne i fem år. Otroligt underbart att bevittna!
HV71 spelar bäst ändå!
OJK mosar Mordor. 4-1 nu