Jaha, torsdagsomgång utan Cluben. Gissar att timrå och frölunda vinner och dundrar förbi i tabellen. Vi får ta ned tikarna på jorden igen på lördag…

jg Losermentalitet kickar in hos mig och jag nöjer mig med att Icke dicke doa & HIV blir ännu mer avhängda isf

jg

Anton Wedin i Timrå har tränat för fullt ett tag och är nära comeback. Jag har dock svårt att tro att han är med på lördag mot oss. Låt oss hoppas att han vilar någon match till. Timrå får dock gärna vara bålgetingar ikväll mot hv71. Det vore skönt om Oskarshamn och hv blev lite ensamma längst ner i tabellen.

alfie

Jag kör Montén-spåret och tittar nedåt tills teorin och praktiken säger annat.

Någon av IKO och HV kommer vända som en flundra, Malmö ser ihärdiga ut, Modo påstås inte vara nykomligssprattel, osv.

Tror Hv vinner idag . Dom känns taggade och Shore gör debut.

alfie min ptsd från de senaste fem åren säger att jag hoppas botten förlorar.

jg Vet inte varför, men jag får fan känslan av att Oskarshamn på något sätt hittar en väg att vinna mot Frölunda.

• HNez svarade på detta.

Hoppas nog på:

Luleå - Leksand 1 (kommer ändå inte rå på Luleå sett över hela säsongen)
      Timrå - HV 1 (chans att komma före Timrå men alldeles för frestande att HVs misär ska fortsätta)
      Modo - FBK 2 (givet)
      Frölunda - IKO x2 (tror inte IKO håller i längden ändå)
      Växjö - Örebro x (Tror båda hamnar kring plats 5-8)
      Skank - Malmö 1 (givet)

alfie

Helt enig förutom Frölunda, de kommer ändå segla upp i tabellen och vill inte att IKO ska får mer luft nu.

Är inte orolig där iofs, tror Frölunda kör över Oskarshamn totalt. Roger var jävligt arg i tisdags på laget, då brukar de komma ut hemma och köra som fan.

HOCKEY Du?

HIV-matchen och Frölunda. Hoppas på HV-förlust i sudden och IQ70-vinst.

Vore fint med en långtidsskada på Malte också. Gärna ett benbrott. Vore en trevlig julklapp!

HOCKEY Hur ser TV-apparaterna ut i Kina?

De är runda och så sitter man och tittar upp och ner. Sen är färg förbjudet, så det är svartvita tv-sändningar. Inför varje sändning måste vi dessutom registrera oss med ansiktsigenkänningskameror så Xi Jinping vet vad vi gör. Vi får inte fira när någon gör mål så länge det inte är en kines som gör mål. Min släkting firade vilt när HV åkte ur, och honom har vi inte sett till sedan dess.

Juolevi gör en Eddie Larsson o knuffar in hivspelarn i JJ som tvingas utgå.

Är det Adam Johansson från Hockeypuls som kommenterar Modo?

HV har inte gjort mål på sju perioder! Värre än oss under Bert-eran.