Jag förbehåller mig rätten att vara nervös tills det är helt 100% klart. 😀 DIF är nog det lag jag minst av alla hade velat spela kval mot.

Synd att det inte blir nåt drama kring nedflyttningsstrecket. Hade gott kunnat bjussa Djif på en seger idag för att få lite nerv i slutomgångarna. Nu är det ju 99,9% säkert att det blir TIK-Djif i bäst av 7.

Ska man se det här positivt ur Clubensynvinkel i ett större perspektiv så är väl detta första gången vi gör ettmikroskopisktkliv framåt resultatmässigt på många år? Sen raset började under Tangnes sista år (17/18) har vi krupit närmre och närmre kval för varje år som går. Förra säsongen var peaken i nervositet, nu är vi iaf så gott som klara med 3 omgångar kvar. Alltid nåt 🙂

alfie Synd att det inte blir nåt drama kring nedflyttningsstrecket.

Jag är kanske väl pessimistisk nu, men med tanke på vårt ojämna spel och oförmåga göra mål stora delar av tiden så känner jag inte det är 0.1% risk vi blir nollade tre matcher och TIK går rent. Visst…. det är högst osannolikt, men osvuret är bäst. Jag kommer vara nervös tills TIK förlorat 1 poäng.

Sillen

2 poäng. Om vi torslar tre raka och de vinner tre raka har vi ju inte målskillnaden kvar mot dem. En biprodukt 😉

Slottsvakten beror ju på… uddamålsvinster i alla matcher 😂 äter väl i så fall bara upp 6P av målskillnaden 🤔

Men du har rätt rent praktiskt, så jag ändrar mig.. 2 förlorade poäng för TIK.

Nej, jag litar inte på LHC helt. En vinst mot IKO är ett måste. De är tillsammans med Leksand det klart formsvagaste laget och alla deras nordamerikaner vill bara åka hem nu.

Däremot litar jag på att Färjestad lappar till sig själva över kinden och tar en vinst i deras kommande back to back mot Timrå.

Inget klart än även om det nu helt säkert gör att våra spelare kan spela lite mer avslappnat och inte känna samma press. Tycker att vi ska ta en match i taget och se varje som en slutspelsmatch. Vinner vi på torsdag är vi verkligen med i kampen om play in och då är även Oskarshamn ordentligt indraget vilket kan göra att inför de 2 sista omgångarna är 4 lag inblandade.

Till något annat. Malmö har byggt en fin arena men det måste vara riktigt tufft att vara hemmaklack där. Det är väldigt glest i varje match förutom kanske hemmamatcherna mot Rögle och mycket svårt att få till något tryck, avundas verkligen inte dom! Tror att vår arena hade varit bättre om den byggdes för c:a 7 000 åskådare. Det hade blivit mer kompakt vilket skapat ännu mer tryck.

Slottsvakten sällan som ett lag går helt rent i ett back 2 back möte men om det är någon gång det ska hända så är det väl att Timrå gör det nu mot kaffesumparna. Skulle inte förvåna mig ett dugg

East Jag tycker spelarna bör känna ordentlig press fram till det är klart att vi spelar play-in. Visst, skönt att det verkar lugnt neråt och jag har varit väldigt orolig, men målsättningen var att nå play-in och därför BÖR spelarna känna press eftersom vi inte är där.

Kolle42 nej den var helt horribel. Så jävla typiskt SHL med att domarna på isen dömde bort men blir överkörda av videodomare…som tar helt fel beslut.

Lite onsdagskuriosa - om domarna och situationsrummet varit kompetenta och dömt bort Timrås mål mot oss i höstas hade vi nu varit 100% klara och haft play in-plats i egna händer.

alfie Eftersom situation rummets ändring av domarnas beslut vart så kostsamt skulle matchen spelats om från då beslutets togs, en ursäkt om att dom gjorde fel gör att dom kan ta vilka felaktiga beslut som helst och påverka slutresultatet, är det helt ok med tanke på att man kan spela på matcherna dom borde undersökas för matchfixning

alfie det störda i sammanhanget är att alla klubbar har liknande case att referera till. Tyvärr är det för sällan som domarna inte spelar avgörande roller i matcherna. Klubbar, spelare, tränare, ledare (inte pajen) till och med kioskpersonalen blir bättre och seriösare, men domarna verkar gå i motsatt riktning och inte själva vara medvetna om det.

Hockeys största problem och ingen lösning i sikte

Fast domarna dömde väl bort målet? Sen gick ju situationsrummet aktivt in och ändrade deras beslut, för att sedan pudla dagen efter. Ett skämt och inte någon ursäkt att man ej kunnat se på bilder osv där man tagit beslutet på sin “känsla”. 🤐

Hade varit intressant att veta vem som satt där och fatta det beslutet, samt vilka åtgärder som vidtogs efteråt.

Rob Hade varit intressant att veta vem som satt där och fatta det beslutet, samt vilka åtgärder som vidtogs efteråt.

Hört att han hade brynäsmössa på sig~

Åtgärder, inga alls. De fick en tårta till fikat dagen efter för att “visa uppskattning och skapa en skön stämning efter en hård arbetsdag dagen innan”.

Uppdaterar igen här.

OJK, 68p:

• Leksand - Oskarshamn, 0p
                  • Oskarshamn - Växjö, 0p
                  • Oskarshamn - Djurgården, 3p
                  • Tar ytterligare 3 poäng, slutar 71p

Brynäs, 67p:

• Skellefteå - Brynäs, 0p
                  • Brynäs - Leksand, 1p
                  • Tar ytterligare 1 poäng, slutar på 68p

Linköping, 66p:

• Linköping - Örebro, 3p
                  • Frölunda - Linköping, 0p
                  • Tar ytterligare 3 poäng, slutar på 69p

Malmö, 64p:

• Rögle - Malmö, 0p
                  • Luleå - Malmö, 0p
                  • Tar ytterligare 0 poäng, slutar på 64p

Djurgården, 57p:

• Frölunda - Djurgården, 0p
                  • Oskarshamn - Djurgården, 0p
                  • Tar ytterligare 0 poäng, slutar på 57p

Timrå, 56p:

• Färjestad - Timrå, 0p
                  • Timrå - Rögle, 3p
                  • Tar ytterligare 3 poäng, slutar på 59p

Det ger oss följande sluttabell:

• 9 - OJK, 71p
                  • 10 - Linköping 69p
                  • 11 - Brynäs 68p
                  • 12 - Malmö 64p
                  • 13 - Timrå 59p
                  • 14 - Djurgården 57p

Viktigaste är att risken att kvala är helt eliminerad men nog fan har vi bra häng på slutspelsplatsen ändå? Vi fixart!

Fina chanser finns. Det som gnager mest här är ju den dåliga målskillnaden vi har, framför allt efter matcherna mot malmö. Vi blir lite handikappade av det då vi i princip behöver en poäng mer än Malmö, Brynäs och Oskarshamn

Leksand behöver plocka fram sitt A-game nu, de möter både brynäs och iko. Leksand känns så där heta va?!