Klart att NHL-avtalet oroar och det är skit att en sådan liga som svenska elitserien skall behöva leva med ett sådant "hot". Det är ju några miljoners omsättning i alla föreningar och det är mycket som har beroenden. Sponsorer är säkert mer intresserade av ett LHC som har profiler medan LHC aldrig kommer kunna garantera detta i framtiden.
En annan sak som slår mig är att alla tar för givet att NHL kommer farande och snor våra bästa spelare. Jag tror inte det blir så. Mange o Tony måste ha gett upp NHL nu, ingen av dem har lyckats där och det beror helt enkelt på deras spelartyper. Tyckte också man såg varför, när man såg St Louis matchen. Förvisso, en vänskapsmatch, men jag kan inte se att de går ino ch petar någon i den truppen och de räcker inte till med sin fysik på långa vägar. Tyvärr för dem men bra för oss.
Weinis KANSKE kan få förnyat intresse hos NHL pga sin framfart i KHL, men har inte han också varit över och testat och ej lyckats? Det är ju olika typer av spel och jag undrar om han passar i NHL...
Det är ju dock gambling på hög nivå det handlar om att ens ha med stjärnor i sin trupp, med nytt NHL-avtal... Vet inte när de sticker.