Jag borde egentligen sova. Men så läste jag Jackes inlägg och då ploppade ytterligare en fundering upp i skallen. Snacka om att en dålig hockeysäsong stjäl energi... Men hur som helst. Någonting är det uppenbart att LHC gör fel. Eller i alla fall sämre än andra. Eller att andra gör det bättre än oss. Det är en odiskutabel slutsats efter att vi ser lag som Skellefteå etablera sig och vinna guld. Eller att se HV och Färjestad ständigt med i toppen och vara kandidater för guldet.
Själv har jag varit inne på att det är lite för mycket myspys i Cluben, och det fick mig nu igen och fundera över vad som hände när Norrena och Jämtin fick lämna LHC. Dom står ju ut med Jämtin i Jönköping. Och även om man kunde tänka sig att det beror på att dom är lite lustiga där nere, så får man nog ändå bruka allvar och fundera på varför Jämtin, och Norrena, inte funkade i LHC. För att dom har hål i huvudet? Eller för att dom blir förbannade på Linköpingsprodukter som spenderar för mycket tid på krogen? Så förbannade att krogbesökarna i fråga klagar hos ledningen? Eller står i vägen för någon annan hemvävd produkt? En hemvävd produkt som nu står och slänger in puckar bakom sig och tjurar för att han inte får en KHL-out i kontraktet?
Jag tar inte Norrena eller Jämtin i försvar. Jag säger inte heller att Cluben gjorde fel som skickade iväg dom. Jag säger inte att jag har rätt i min spekulationer. Däremot så känns spekulationen ändå relevant, eftersom det verkar viktigare att hålla varandra i handen och sjunga "We shall overcome" än att trampa raka vägen in i kaklet tills ansiktet blöder för att få chansen att vinna ett SM-guld.
Det här är ju trots allt inte knatteidrott där det viktigaste är att kämpa och ha roligt och alla ska spela lika mycket. Det här handlar bara, bara, om att vinna!