Vi har inte fått något förtydligande om tråden vilket gör att jag väljer att försöka rikta uppmärksamheten mot Silly - Strategier.
Årsmöte på tisdag och valberedningens förslag är, låt oss säga en person, med begränsad erfarenhet av att leda organisationer i storlek med Cluben och saknar erfarenhet av spelet ishockey på elitnivå.
Till detta hör att Mike Helber tidigare uttryckt intresse för posten som ordförande. Så till den milda grad att han, genom sin nyfikenhet och research, gjort sig ovänn med nuvarande ledning som tyckte han snokade runt för mycket. Mike Fucking Helber. Den mest legendariska KDn i Clubens historia med ett CV så bra att det ser AI-fejkat ut, blir alltså bortvald till förmån för en person som inte ens är i närheten av Mikes nivå.
Den gode Mike gjorde som så många gånger förut och satte, vad han trodde var (men där har han fel), Clubens bästa i främsta rummet och valde att inte kandidera för att riskera någon maktkamp.
Vi kan tjafsa om vad råttan gör och inte gör. Hur den gjorde si och den där spelaren är så därför si. Komsi komsa.
Det här problemet är överordnat allt annat just nu.
Jag misstänker att lag CJS är sjukt nöjda med valberedningens förslag, vilket beror på att CJS i grund och botten kännt sig hotad av att få in en person som Mike nära inpå.
Vad var det Mike frågade om som gjorde honom opoppulär? Där borde man gräva vidare som en påtänd mullvad. Vilka frågor kan man inte ställa som aspirerande ordförande utan att bli icke önskvärd? Var det metoden i sig att kontakta människor i Cluben som diskvalificerade honom? Hur sjukt vore inte det i så fall?
Jag får en känsla, som jag hoppas innerligt är fel, att den gode CJS tänker “få ordning” på Cluben till varje pris. Sen han tog över har det sportsliga stått helt still (om man är snäll) medan ekonomin är urrutten och i ett betydligt värre skick. Det skulle va Irländska barer, målas om och nytänk.
Kan informera om att det fortfarande är damm överallt och det blaskiga Spendrups-pisset i coola loggor gör inte att jag vill pröjsa 110 kronor för en massproducerad ulv i fårakläder. Inte för att jag bryr mig men det var ju DU som målade upp hur det var och det skulle bli. Typ inget stämmer.
“Aaa men vi har avtal går inte göra något annat” Men TA REDA på det då innan du lovar allt till alla som en hästförsäljare. Peter Carlsson i Northvolt måste va avundsjuk på självförtroendet och självgodheten som inte verkar nå någon gräns.
Att Mike behandlades som han gjorde i kombination med uteblivna sportsliga resultat och urdålig ekonomi är droppen flr mig. Har sagt det förut men CJS har haft två år på sig och inte levererat mer än floskler och ekonomiskt underskott.
Väljs valberedningens förslag på årsmötet ser jag framför mig att CJSs ställning stärks ytterligare och vi har mer eller mindre en Führer som kommer styra o ställa med sina barer och annat påhitt till ruinens brant.
Ni som t.ex. läst Olof Lundhs bok om vad som hände med SvFF efter Reinfeldt-haveriet eller på annat sätt har erfarenheter från vad som händer när ledning från högsta ort inte är otroligt kompetent och kan leda ordentligt förstår kanske vad jag far efter.
Skit går åt helvete.
Cluben ruttnar just nu inifrån och vi kan ta in 43 Jan Mursak. Det kommer inte spela någon roll. Vrana skenar som en älg på försäsongen, woho.