Vtown
Det är sant att Helber är en man med hög kravställan och att det skar sig rejält på svenska hockeyförbundet. Men att det skar sig på svenska hockeyförbundet är å andra sidan meriterande eftersom det är en dysfunktionell organisation med ett gäng pampfyllon där alla håller varandra om ryggen, och har varit så i hur många år som helst. Helber var där för att utveckla svensk hockey men fick aldrig mandat att utveckla nånting.
Vtown Sen är de kasst att vi gör minus resultat. Men för mig har han visat att vara beredd att göra de svåra besluten för att skapa nått bättre. Vilka härinne hade velat ha litet plus resultat istället och haft kvar PJ , Musse , Mange och att Voky(vilket var vår förra ordförande fel att dom ägde rättigheterna) räkna pengar på alla merch vi sålde ?
Det är inte enbart det ekonomiska som jag anser vara av stor problematik. Problemet är att det fortfarande råder kaos innanför väggarna och att vi tar steg bakåt på nästan alla områden som är av betydelse. Vi utvecklas ju varken sportsligt, organisatoriskt eller på det stora hela ekonomiskt, det är ju tyvärr fakta. Sen är det vissa mjuka värden som CJS ska ha stor eloge för, som relationen till supportrarna, hypen i staden, klubbmärket, publiksiffror etc. Men jag är inte längre lika säker på att han driver Cluben i rätt riktning. Det gör ont att erkänna det, men det är åtminstone så jag känner och jag vet att fler känner likadant.
Det är bra att han gjorde sig av med PJ, Musse och Mange, men det är ju samtidigt problem som han själv skapat eftersom han förlängde med PJ. Voky svär jag fortfarande på dagligen så det bihanget ligger fortfarande och stör av någon outgrundlig anledning.
Jag tror Helber hade kunnat komma in med sin kompetens och göra väldigt mycket gott för oss. Vi saknar verkligen någon med insyn och kontakter i hockeyvärlden i styrelserummet och som dessutom har erfarenhet av att ha drivit en SHL-förening tidigare. Helber ser brister som ingen annan i vårt styrelserum är i närheten av att se. Att det har skurit sig med kapitalstarka personer i styrelsen är dock inget vidare, men då hamnar vi återigen i läget där inkompetenta pengasäckar väger tyngre än goda och smarta råd. Vill vi det?
Vi behöver kursändra rejält. Att Lisa kan driva en sån kursändring ser jag som helt orimligt. Då blir det One Man Army-CJS för hela slanten, det är ju helt uppenbart.