TheDude det handlar väl inte om att personer tror att det automatiskt och med självklarhet kommer ske förbättringar bara man skulle åka ur, utan snarare att man tror att det finns större sannolikhet att det sker nödvöndiga genomgripande förändringar om så sker. Om inte annat av nödvändighet då allt behöver ses över, saker gås igenom, ifrågasättas vid en degradering. Man kan på många sätt börja från 0 igen, på gott och ont.
Hittills är väl intrycket utifrån att föreningen inte visat att den klarar av att göra så mycket förändring medan man är i shl. Kanske på grund av att målet att hänga sig kvar överskuggar allt annat som kan tänkas behöva förbättras och förändras, att det inte finns kraft att göra andra förändringar. Jag tror det är så många resonerar med att en allsvensk degradering ger möjlighet till förändring.
För min del så tror jag inte att allsvenskan skulle vara en dödsdom på alla plan. Det finns positiva aspekter man kan se i en degradering, på samma sätt som det såklart finns negativa. Jag vill såklart helst att vi är kvar och ändå lyckas förändras till det bättre. Men skulle degradering komma, går det att se positiva aspekter i det med. Men sen, så ser jag inte den sportsliga framgången som huvudskälet till att jag följer cluben. Det är mycket större och på ett annat plan. Jag hade såklart följt dom med samma passion om de var ett mittenlag i allsvenskan eller division 1. Det hade varit tråkigare, men jag hade svurit åt backmisstag, jublat åt mål, klagat på värdegrund på samma sätt ändå.