Argh! Får jag höra om hallhyra en gång till så faller jag ihop.
Jag förstår inte hur folk kan lipa över det, i synnerhet inte Mike Helber och Clubens ledning. De var ju med och skrev på kontraktet för helvete. Om de nu tyckte att hallhyran var för hög, är det då inte jävligt korkat att teckna ett avtal från första början? Det är ju som att gå in på en resturang och beställa räksallad, och sedan gnälla på personalen för att den inte smakar som en hummer...
Självklart är hallhyran en stor anledning till det ekonomiska underskottet, det krävs inte direkt en ekonom för att räkna ut det. Men för helvete, det finns något som kallas konsekvens. Agerar man på ett sätt, så resulterar det oftast på ett sätt. Här är LHC korkade nog att skriva ett avtal som binder dom till att betala så in i helvete mycket mer pengar än exempelvis Färjestad, och då får de också ta konsekvenserna av det.
Sedan kan vi ju lägga till NHL-jippo och Dam-VM i samma kategori som hallhyran. Pengar som LHC, ärligt talat, har slarvat bort. För i grund och botten är det vad det hela handlar om. Slarv. "Svindyra trupper utan hjärta"-snacket är bullshit, för då skulle Frölunda kursat för längesen.
Nej, LHC har satt sig i den här sitsen själva. Och det är jävligt illa. Om de skötte sitt jobb, så skulle inte ens en extrern finansiär vara skillnaden mellan EN toppspelares vara eller inte vara. Att man nu måste avvakta med truppen för att en person har fått sina konton frysta.. det är fan tjänstefel. Det kanske är dags att skicka vår kära ledning och styrelse på en ekonomikurs.