aotearoa Låter precis som vår ungdomsansvarige
LHC, Framtiden och föreningens "gameplan"
LaumannBingo Och vår damansvarige…
aotearoa Om det ska hända något i ett sjunkande skepp så krävs en handlingskraftig person som vågar styra och ställa. Om det stämmer som du säger att han drivit bort ekonomiansvarig för att han själv vill styra med pengarna så är det precis vad vi behöver. Någon som vågar ryta till, som gör folk obekväma med hans ledarskap, med förändringar som väntar och med mysfaktorer som försvinner för anställda. Någon som själv vill ta tag i saker och genomföra förändringar är obekvämt för anställda och många medarbetare kommer ogilla det och snacka skit. Efter de senaste åren av loja medarbetare så låter Nocco som en person som kan förändra på riktigt. HELT rätt personlighet, sen är det bara hoppas att hans strategi faller väl ut!
Tror jag inte på! Men inför antagonister kommer jag försvara dig!
- Redigerad
Bra perspektiv Nicke! Det är antagligen för tidigt att döma ut honom och ryktena från Nya Zeelänningen ska man ta med en stor skopa havssalt. Tack vare vinsten i afton är jag försiktigt optimistisk även kring Nocco.
Det svänger fort i hockey.
Kjeppkinesen Det går fort i hockey.
Ja, ibland tar det bara 20 sek att vända underläge till överläge!
LHC väntar fortfarande på besked hur det blir med de pandemipengar som Tillväxtverket krävt tillbaka. Häromdagen kom besked om att Leksands överklagan i samma ärende har bifallits av förvaltningsrätten. Det gör att klubben kan få behålla en stor del av korttidsstödet på 2,9 miljoner, vilket även borde tala för LHC i ett liknande ärende.
Otippat att Leksand klarar sig undan…
Metallica Hade även slängt in i ~oktober:
En skadelista på 6-8 gubbar, uteslutande bärande spelare.
Blir fint när vi mönstrar Gallo och Weigelt i förstaline om någon månad.
Detta säger väl det mesta om hur illa det är, om jag redan i augusti kunde förutspå skadeläget, såhär i mitten av oktober.
Ljungh, Fanta, Hävelid, Maxwell, Ekmark.. Schira sjuk dessutom. Har jag missat någon? Något fel gör man definitivt när det är samma visa varje höst.
- Redigerad
Hade varit bra om cluben kunde göra nått uttalande kring detta. Det är inte en hållbar situation laget är i och det är obegripligt hur de tycks falla in i samma hjulspår säsong efter säsong.
Som supporter och/eller sponsor blir man bekymrad över hur säsongen ska utveckla sig men också väldigt bekymrad över hur lhc bedriver sin träningsverksamhet. Något är uppenbart fel, och de har inte lyckats lösa de över flera säsonger.
Att stoppa huvudet i sanden hjälper inte. LHC ska ha med sig att ett val att inte kommunicera något i detta läge - faktiskt också skickar signaler. Även här är de riktigt svaga.
Det är kanske snart dags att på riktigt vädra frågan om Östmans anställning. Ifjol skyllde han på att han inte hade spelarmaterialet för att spela hockeyn han ville. I år har han fått det. Vi har spelat 17 matcher (inkl försäsong) med ett lag som truppbudgetmässigt bör kunna konkurrera på övre halvan och vi har varit det tydligt bättre laget i en av de matcherna.
Hur lång tid tycker ni Klas ska få? För mig räcker det inte med några strövinster hit och dit där vi räddas av Högga/Myran. LHC borde kunna vara det bättre laget i minst 50% av matcherna sett till spelarmaterialet. Det kan inte få fortsätta se så här tamt ut utan att det blir konsekvenser.
alfie absolut, men vem ska man plocka in istället? Finns det ens några vettiga namn?
alfie Kan man plocka in Melin himself, eller en tränare med den kapaciteten, så kan det nog vara aktuellt framöver.
Först och främst måste man dock göra förändringar i spelartruppen. Om det ger noll effekt, ja då ska Östman hänga löst enligt mig.
Men en sak i taget nu. Värva en back, Schira spelar förhoppningsvis redan på lördag. Skeppa Mattå och eventuellt Gallo, in med en forward som kan göra poäng. Där måste man börja.
Att börja med att sparka Östman samtidigt som vi har 56 skador och spelare som inte ska vara i truppen vore nog dumt.
Det här med skadorna. Pajen har nu efter åtminstone två säsonger med (till synes) oproportionerligt mycket skador, hävdat att dom analyserat det och att det i princip berodde på otur. Säg att det är så, då måste ju felet vara att vi har för dåliga komplementspelare och därför blir drabbade hårdare än andra lag när våra spelare blir skadade. Då får man ju rimligen hitta en lösning på det. Men nej, inget har gjorts fel och inget ska göras annorlunda.
Jag är så sjukt jävla less på att ingen ens verkar visa nåt som helst hjärta i den här föreningen. Vafan, hade det sett ut såhär i säg FBK så nog fan hade det kommenterats av ledningen.
Filosofen Han ska bort
Där bekräftades det iaf att du inte är @Matematikern
- Redigerad
alfie Hockey handlar om känslor har jag insett, och känslan jag får när folk inte engagerar sig eller visar det minsta av intresse gör att jag hellre kör upp siffror i min egen röv än att räkna på/med dom.
Vad har vi mer för namn? Vi måste in med en ersättare och det fort.
Kanske går att göra något fynd från ettan?
- Redigerad
Filosofen Han ska bort. Problemet är väl att hitta någon som kan kliva på.
Ok… då vet vi med säkerhet att @Filosofen INTE är @Matematikern i ny beklädnad.
Sorry @alfie…. Klar tvåa på den…