Mange, Mange, Mange - va fan håller du på med...? Linköpings (stadens, clubens, fansens) tålamod räcker inte hur långt som helst. Det känns litegrann nu som du håller på att klanta till alltihopa?
Litegrann som när Ludmila skulle avsluta sin karriär med nån larvig BOB-satsning och bara hon inte tagit de där dumma pillrena, hade kunnat luta sig tillbaka och leva på folkets kärlek och glida omkring och hålla föredrag efter sin karriär. Nu är hon bortglömd.
Du skulle ju kunna få fina hockeyår i klubben som borde finnas där i ditt hjärta och i framtiden sedan kliva av som en hjälte, förhoppningsvis efter att ha bärgat hem det så eftertraktade guldet.
– Linköping vill att jag ska komma tillbaka, men det är inte riktigt så enkelt. Det pågår förhandlingar mellan dem och Atlant, så det är för tidigt att säga var jag kommer att spela i höst.
Du, det är bara att bestämma sig. Du har väl en egen vilja? Vill du göra rätt för dig, vara lojal, tacka klubben som TROTS kontrakt med dig lånade ut dig till KHL - kom hem! Visa var skåpet ska stå därute på planen! Bärga segrar! Lyft dina backkollegor med din oerhörda rutin och kunskap!
– Det är klubbarna som bestämmer hur det blir. Jag kan bara vänta, även om jag såklart vill få fram en lösning så fort som möjligt. Linköping har sagt att de inte kommer tvinga mig att komma tillbaka, men jag kommer att fullfölja mitt kontrakt med dem om det blir så.
DETTA, käre Magnus, låter jävligt illa. Väg dina ord. Ser vi dig i Clubens färger till hösten, det som du avtalade med Cluben att så skulle bli fallet, så betyder det alltså att Cluben "tvingat" hem dig. Så taskigt av dom...
Jag hoppas innerligt att hela artikeln är skitsnack, men när det är sådana citat med i artikeln så brukar det ju tyvärr stämma, och det blir väldigt svårt att bara ignorera.
Får hoppas Cluben hittar lite andra spelare med hjärta (som Jämtin :roll: ) som brinner för att vinna ett SM-guld med LHC! Tony o Musse kan räcka långt, ihop med några hungriga Matte Carlsson o Zacke. Lite utveckling på backsidan, en galen Norrena i mål och en Emwall som gör sin sista säsong som trotjänare i Cluben och bara SKA ha det där guldet... Kanske en revansch-sugen Hlavac som vill visa vilken spelare han egentligen är?
Jo, det kan nog gå vägen även utan MJ, om det skulle behövas...