Fluebuy wroteRyktet har nått mina öron att LHC inte har det så trevligt ekonomiskt just nu och att man delvis därför lånade ut Weinhandl ytterliggare. Man behåller ansiktet lite genom att ta hem 2 av 3 samtidigt som man får några extra miljoner på banken. Hoppas nu att man lyckas förvalta dessa pengar bättre än vad man gjorde ifjol.
Källa: spelare i laget.
Lågkonjukturen och den usla kronan har naturligvis gjort det ansträngt även för LHC. Hur nu den ryska valören står sig mot kronan har jag inte en aning om men ta nu betalt i rätt valuta.
Erik Lindhagen har inte gjort dundersucce i Växjö men jag gillar killen både på och utanför isen och hoppas, om han nu kommer, att han kan och får ta chansen till spel i 4:e line.
Sebastian Karlsson har jag mindre koll på faktiskt. Men efter att ha surfat runt lite så är det ett kännbart avbräck för Rögle.
Erik Andersson diggar jag starkt. En skridskoskicklig back som verkligen Cluben behöver.
Norrena kikade jag lite på igår och i mina ögon har han en lite annan spelstil. Dock gynnar ju inte nuvarande icingregeln, där man inte får lämna eget målområde för att släppa pucken till icing, Norrena. Men visst fasen är han en första målis av klass.
Tony Mårtensson. Ni vet. Jag vet.
Magnus Johansson. Ni vet. Jag vet.
Daniel Widing. Precis den spelare som vi behöver. Svensk med bra aggresivitet och lagom tjurig. Perfekt som Weines ersättare.
Det var alla värvningar det och sen såg jag att Per Ledin är tillbaka i Colorado. Får se om han tar chansen..
Glad Påsk alla Sillyanhängare. Men ta ovanstående med en nypa salt. Ett kontrakt är inte värt mycket idag. Ungefär lika mycket som slutet på min Kilkenny.