Här kommer den sanna storyn om Brynässupportrar och hur de försöker att föra deras anda vidare.
Lille Calle och Pappa skulle på annandagen gå på hockey i deras hemstad Lkpg och se BIF mot LHC. Innan matchen laddar de upp med pizza och läsk mitt emot CC. Pappa förklarar för sonen att ikväll skulle han verkligen få se på hockey som den ska va. Båda klädda i svarta Brynäströjor och pappa säger till sonen att i kväll då jä.... Sonen frågar varför är Brynäs bättre egentligen? Får då till svar att vi har ju hockeykultur vilket de andra saknar. Jaha säger grabben men frågar också Varför LHC ligger före i tabellen? Tja de har haft en massa tur och massa tjecker i laget. Men vi då säger sonen? Ja vi har ju en från Ungern 3-4st från Leksand. Leksand håller ju morfar på men han håller visst på att gå över till LHC för Leksand är ju inte med i Elitserien. Nej säger pappan men där finns det det hockeykultur också. På plats på läktaren med en stor Popcorn börjar matchen. 0-1 och vilt jubel bland de svartklädda Brynäsarna. Pappan stolt och säger till grabben. Det ser du! Följ pappas fotspår så förstår du säkert senare i livet. Helt plötsligt vänder matchen till 2-1 och sonen misströstar. Det är den där svart-vita djä... som förstör matchen säger pappan. Ja vi kommer igen säger han. Andra perioden och spel mot ett mål och snart 4-1. Sonen frågar varför man inte kan spela mer mot LHC:s mål för ismaskinen hade spolat upp hela rinken. Fick till svar att Brynäs hade glömt att slipa grillerna i pausen. LHC då? Ja dom har ju hemmaplan här så dom har säkert slipat och sen är det inte säkert att vi har med egen slip. Varför säger sonen? Ja det kostar ju och det är inte säkert vi har råd. Men vi har ju hockeykultur och det har ju inte LHC vet du!! i Tredje blir det powerplay för Brynäs och pappan säger till sonen. Kolla nu för nu börjar upphämtningen. I stället blir det 5-1 och pappan gömmer huvudet i händerna och sonen frågar då, Kan vi inte hålla på LHC i stället för dom verkar vara mycket bättre numera. Jä... unge säger pappan Här har han fått pizza och läsk och på det popcorn o läsk och sen ska hålla på LHC också. Sonen börjar ta av sig Brynäströjan och undrar om dom inte kan köpa en LHC-tröja i stället för alla hans kompisar håller ju på LHC och så säger dom att Mårtensson med flera kommer nästa år och att Brynäs kommer att kanske åka ur när Markström blir proffs i NHL. Sonen säger till sist! Pappa jag skiter i om Brynäs har hockeykultur - Jag ska hålla på LHC i stället för jag bor ju i Linköping. Trots att Brynäs får 2 tröstmål tar pappan sonen i handen och går hem 2 minuter innan slutet och säger till grabben att vi har ingen chans i allafall. Bra sagt för så är det idag att LHC är nutid och Brynäs är Dåtid.