Artos >>
Nej, jag missförstår inte dig. Precis lika lite som jag missförstår Herr Svensson på sittplats som:
förväntar sig att klacken ska bistå med stämning, utan att han själv ska behöva ta ett enda ord i sin mun
och samtidigt anser sig ha rätten att klaga om det är tyst, eller om det är fel ramsor som sjungs.
Men, om du säger att ståplats inte kan begära att sittplats ska sjunga, då kan det väl inte få vara tvärtom heller? Eller?
Ståplats har inget "jobb". Ståplats bidrar med något som är helt frivilligt - och varför ska dom behöva vara de enda som försöker? Även om det är dåligt drag på ståplatsläktaren så kan det ju bli bättre drag om man får med sig andra i arenan? När man då försöker höja stämningen genom att få med sig resten av arenan - då tycker du att det är fel?
Och ja, jag tycker att klacken var dålig. Men det är väl för helvete inte fel att försöka få stämningen i CC ännu bättre.
Och snälla, du behöver inte berätta för oss att du "lever i ett fritt land och har rätt till en åsikt" när någon säger en annan sak än dig (jag trodde faktiskt att det bara var femtonåringar som sa sånt numera, men tydligen inte). Vi är fullständigt medvetna om det. Det är ju lite det ett forum är till för, eller hur? Så kan inte du ta att folk tycker olika, och då måste komma med de där idiotiska kommentarerna, varför ventilerar du då dina åsikter på ett forum?