Känslan är att LHC är i litet av en hostage-situation vad gäller förlängning av Lener, Hlavac och Hlinka. Tror defakto att en stor anledning till deras trivsel är Lener liksom en stor anledning till valet av LHC för H&H var just Lener. Känns som en avpolettering av Slavomir högst sannolikt innebär att våra supertjeckers dagar är räknade i Cluben.
Min känsla är att tankarna runt förlängning av Lener har lika mycket med dito av H&H att göra.
Dessutom verkar kritiken mot Lener svalnat betänkligt i takt med framgångarna. Har en smula svårt att tro att det finns massiv kritik mot huvudcoachen inom laget samtidigt som laget spelar sin bästa hockey på flera år. För att ta fasta på trådrubriken så har underhållningsvärdet när Cluben lirar inte varit högre sedan lockouten. Att undgå att tillskriva Lener en stor del av äran till Clubens lysande prestationer de senaste 15-20 omgångarna är att blunda för fakta. Faktum ät att Lener sedan omgång 13 för första gången efter tillträdet som huvudansvarig i LHC förfogar över ett välbalanserat lag från målvakt till forwards med spets nog att utmana om le Mat.
Min åsikt är att om framgångsvågen fortsätter in på vårenkanten fram till OS så är det bara att förlänga med Lener 1-2 år. Om så sker tror jag man dessutom säkrar H&H i CC under minst samma tidsrymd.