Lite intressant att Pihl och Emvall sågades så urskillningslöst vid kontraktsförlängningarna av åtskilliga på forumet. Nu är tongångarna väsentligt annorlunda.
Har varit en av få som försvarat Pihl men faktum är att killen spelat på nuvarande nivå i princip sedan han återvände från utlandstjänsten med undantag av sista tredjedelen av förra säsongen, troligen beroende på skadan. Säger en hel del om hur kort minnet är hos många supportrar.
När det gäller Fernholm manar jag till tålamod. Killen är inte lastgammal och alla vet vad han kan maxprestera. Vad man bör ha i åtanke är att han har haft en konvalecenstid på 4-5 månader efter sin skada. Fernholm kommer växa vart efter säsongen lider, var så säkra.
S. Karlsson är sågad av många men enligt mig gjorde han sin bästa insats för säsongen mot Rögle. Killen var en av de ledande spelarna i Rögle förra säsongen och jag är övertygad om att han kommer växa under innevarande. Tror att vi i Seb har Emvalls arvtagare med defensiven som starkaste sida.
Robin gjorde en godkänd insats mot ett svagt Rögle men fortfarande har han enorma problem med positionsspelet i defensiven. Ett flertal gånger kom han sent eller fel in i situationer mot Rögle trots extremt svagt offensivt spel från skåneklubben. Robin känns fortfarande som den svaga länken defensivt.
Emvall gjorde säsongens bästa match offensivt. Tänk om vi får uppleva ett par säsonger med Emmis i paritet med VM-guldsäsongen.
Engstand imponerade.
Summasumarum så ser det minst sagt ljust ut framöver. Vi har två kedjor som håller absolut toppklass i elitserien och två avlsastningkedjor som håller både offensivt såväl som defensivt. Flera spelare som "räknats bort" har visat stegrande form. Målvaktsparet ser stabilt ut. Lener verkar ha återtagit åtskilligt förtroende i truppen.
Vibbarna inombords säger finalspel i vår. Kan några spelare snäppa upp sig ytterligare några hack så känns guldet som varandes inom räckhåll. 😃