Förhoppningsvis skapar de inte sin bild av Lener via media.
Nää, det hoppas jag verkligen inte. Men jag förutsätter däremot att de lyssnar på spelarna.
Frågan är om det som hörts är allmänt gnäll, eller om förtroendet är stukat? Vad som sägs i media är inget jag heller hakar upp mig på. I likhet med LHC-ledningen.
Fakta är förstås att vi kom tvåa i serien. Det resultatet allena kan inte gärna användas som förevändning för att sparka en tränare. Men.
LHC åkte ur i kvartsfinal. Ett enormt misslyckande. Pinsamt, om man frågar alla utom LHC-ledningen.
Alla som har det minsta begrepp om hockey har sett att LHC inte haft ett pålitligt grundspel att falla tillbaka på. Liksom de allra flesta, om inte alla, supportrar i år konstaterat att inställningen och den riktiga skärpan saknats i bortåt 85-90% av matcherna.
Resultatet är en sak. Sättet man genomför matcher på en helt annan. Och sättet man genomförde matcher på var för dåligt den här säsongen. Det blev inte heller bättre ju längre säsongen led. Vilket ledde en del olyckskorpar till att påpeka att den här säsongen skulle ta slut för tidigt. Vilket den gjorde. Eftersom grundspelet och sättet man genomförde matcher på inte blev bättre genom något magiskt under när slutspelet började. Konstigt va?!
Men visst. Mer och mer tyder på att Lener blir kvar, och då kan vi förstås inte göra annat än att vänta och se vad som händer framåt hösten. Kommer det att finnas ett grundspel? Kommer kemin och glädjen i truppen vara bättre?
Medans vi väntar så får gärna någon upplysa mig om vad Lener har tillfört LHC den här säsongen. Jag väntar nämligen fortfarande på insiktsfulla kommentarer om just det.