Lukkinen wroteVi har efter 41 omgÄngar bara Äkt pÄ 11 nollpoÀngare. Helt ok! NÄgot som Àr mindre smickrande Àr att vi blivit nollade i FEM av dom. Tycker det hÀnder lite vÀl ofta. Kan jÀmföras med att vi som topplag (?) bara nollat motstÄndarna vid endast tvÄ tillfÀllen. Bland andra har bottenlagen Rögle och Mordor nollat oss...
SÄ var fjÀrde match har vi kammat noll helt enkelt. Utslaget pÄ hela sÀsongen sÄ Àr det ju ingen överdriven berg-o-dal bana ÀndÄ. Förluster kommer, sÄ Àr det.
Klurade lite pÄ det hÀr med ryggsÀckshockey och vÄra resultat mot de lagen:
22/10, LHC-FBK, 4-3 OT
21/11, FBK-LHC, 3-1 (Invasion Karlstad...)
14/1, LHC-FBK, 3-4 SO
16/1, FBK-LHC, 2-3 OT
17/10, LHC-LHF, 3-2 (nÀr real gick som sÀmst)
27/10, LHC-LHF, 3-2 (nÀr real gick som sÀmst)
7/1, LHF-LHC, 3-1
2/2, LHF-LHC, 2-0
16/9, LHC-DIF, 3-2 OT
29/10, LHC-DIF, 2-1
28/1, DIF-LHC, 4-3 SO
18/2, DIF-LHC, ?-?
Resultat mot övriga tÀnkbara kvartsfinalmotstÄndare:
1/10, LHC-BIF, 4-3 SO
26/12, BIF-LHC, 3-1
27/2, LHC-BIF, ?-?
28/2, BIF-LHC, ?-?
12/11, LHC-VLH, 0-1
14/11, VLH-LHC, 3-2
9/1, VLH-LHC, 1-4
20/2, LHC-VLH, ?-?
Könjöping behöver jag inte rÀkna hit för skulle de muta till sig en top-6 plats krossar vi dem i kvarten ÀndÄ.
Inget av lagen har vi ju direkt lÀtt för. Vi har fyra förlÀngningsvinster varav tre Àr OT och en Àr SO. TvÄ förluster pÄ SO. Det Àr helt klart till vÄr fördel att det inte liras straffar i slutspelet vid förlÀngning! I övrigt sÄ Àr vÀl LuleÄ de jag minst vill möta för det kÀndes verkligen krampaktigt mot dem. SÄ jÀvla trÄkig hockey! Av resterande grislag sÄ skulle jag nog gÀrna ta DIF i en kvart. Dels kan det locka ner mycket apor frÄn skansen, vi kan Äka upp till The Retards of Scandinavia utan större bekymmer och just DIF kÀnns som det största luftslottet av alla dessa luftslott som vi helt klart borde kunna sticka hÄl pÄ i en kvart. Matchen senast var ju sÄ jÀvla tragisk!
Ska vi tippa pÄ att vi vinner en mot BIF samt sista matchen mot VLH sÄ att det blir helt jÀvla öppet inför slutspelet? 8) VÀrt att notera, det Àr ju verkligen inte mot de hÀr lagen som vi har showat och glÀnst rent mÄlmÀssigt. Bortsett frÄn VÀxjö-matchen sÄ Àr det ju idel uddamÄlsvinster samt OT/SO-vinster.