Lukkinen wroteVi har efter 41 omgångar bara åkt på 11 nollpoängare. Helt ok! Något som är mindre smickrande är att vi blivit nollade i FEM av dom. Tycker det händer lite väl ofta. Kan jämföras med att vi som topplag (?) bara nollat motståndarna vid endast två tillfällen. Bland andra har bottenlagen Rögle och Mordor nollat oss...
Så var fjärde match har vi kammat noll helt enkelt. Utslaget på hela säsongen så är det ju ingen överdriven berg-o-dal bana ändå. Förluster kommer, så är det.
Klurade lite på det här med ryggsäckshockey och våra resultat mot de lagen:
22/10, LHC-FBK, 4-3 OT
21/11, FBK-LHC, 3-1 (Invasion Karlstad...)
14/1, LHC-FBK, 3-4 SO
16/1, FBK-LHC, 2-3 OT
17/10, LHC-LHF, 3-2 (när real gick som sämst)
27/10, LHC-LHF, 3-2 (när real gick som sämst)
7/1, LHF-LHC, 3-1
2/2, LHF-LHC, 2-0
16/9, LHC-DIF, 3-2 OT
29/10, LHC-DIF, 2-1
28/1, DIF-LHC, 4-3 SO
18/2, DIF-LHC, ?-?
Resultat mot övriga tänkbara kvartsfinalmotståndare:
1/10, LHC-BIF, 4-3 SO
26/12, BIF-LHC, 3-1
27/2, LHC-BIF, ?-?
28/2, BIF-LHC, ?-?
12/11, LHC-VLH, 0-1
14/11, VLH-LHC, 3-2
9/1, VLH-LHC, 1-4
20/2, LHC-VLH, ?-?
Könjöping behöver jag inte räkna hit för skulle de muta till sig en top-6 plats krossar vi dem i kvarten ändå.
Inget av lagen har vi ju direkt lätt för. Vi har fyra förlängningsvinster varav tre är OT och en är SO. Två förluster på SO. Det är helt klart till vår fördel att det inte liras straffar i slutspelet vid förlängning! I övrigt så är väl Luleå de jag minst vill möta för det kändes verkligen krampaktigt mot dem. Så jävla tråkig hockey! Av resterande grislag så skulle jag nog gärna ta DIF i en kvart. Dels kan det locka ner mycket apor från skansen, vi kan åka upp till The Retards of Scandinavia utan större bekymmer och just DIF känns som det största luftslottet av alla dessa luftslott som vi helt klart borde kunna sticka hål på i en kvart. Matchen senast var ju så jävla tragisk!
Ska vi tippa på att vi vinner en mot BIF samt sista matchen mot VLH så att det blir helt jävla öppet inför slutspelet? 8) Värt att notera, det är ju verkligen inte mot de här lagen som vi har showat och glänst rent målmässigt. Bortsett från Växjö-matchen så är det ju idel uddamålsvinster samt OT/SO-vinster.