Kollat lite statistik för laget. Vi har två stycken sviter på 3 matcher där vi tagit poäng. Bara vid ett tillfälle har vi lyckats ta två 3-poängare i rad. Vid 4 tillfällen har vi blivit poänglösa 2 matcher i rad, men inte fler än så. I skrivande stund är vi uppe på en svit av 4 matcher utan 3-poängare.
Sett till endast ordinare tid har vi bara vunnit 9 av 26 matcher. Ytterligare en match utan 3-poängare och vi är nere på endast en tredjedel vunna matcher. På just ordinarie tid är målsnittet framåt en megakatastrof: 1,92!
Så här fördelar sig målproduktionen över matcherna (ordinarie tid):
5 mål: 1 match
4 mål: 1 match
3 mål: 3 matcher
2 mål: 13 matcher
1 mål: 6 matcher
0 mål: 2 matcher
I 21 av 26 matcher har vi alltså gjort 2 mål eller färre. Fatta att det här laget har problem!
Tittar vi sedan på spelarstatistiken så förstärks bilden av ett lag i stora problem ganska ordentligt.
Arlbrant toppar poängligan i Cluben med 18 poäng på 25 matcher. Det räcker till en 16:e plats i poängligan, och det anser jag inte vara okej. LHC ska ha spelare högre upp i den ligan efter halva säsongen. På andra plats i LHC hittar vi Carl Söderberg, som med bara 12 spelade matcher har gjort 14 poäng. Övriga spelare (utöver tjeckerna) har spelat mer än dubbelt så många matcher som Söderberg. Jag tycker också att Hlinka (8 p, 12 matcher) och Hlavac (7 p, 12 matcher) får godkänt.
Vi har fortfarande fyra poänglösa forwards i Honken, Ohlsson, Laumann och Petterström. Och även om Dahlbeck varit mycket bra i egen zon så tycker jag väl kanske att han borde kunnat skrapa ihop en liten sketen assist i alla fall.
Plus/minus repeterar vi inte idag.