Kjeppkinesen På de tre inledande matcherna så har vi släppt 42, 35 och 31 skott emot oss och blivit totalt överkörda i skottstatistiken.
Högga har en räddningsprocent på 96.1. Däremot har Myrenberg 80.56%.
Tankar på det?
Kjeppkinesen På de tre inledande matcherna så har vi släppt 42, 35 och 31 skott emot oss och blivit totalt överkörda i skottstatistiken.
Högga har en räddningsprocent på 96.1. Däremot har Myrenberg 80.56%.
Tankar på det?
Metallica Tankar på det?
Att vi har en andramålvakt som är sämre än Hedvig Lindahl.
Tankar på att vi har tagit Oskarshamns försvarsgeni Jacobs? Vi läcker & OJK läcker, bara att de gör fler mål än oss… Saknar Hävelid…
Har aldrig förstått den värvningen, LHCs försvar har varit värdelöst sen han kom in
Modo- LHC 30-14 i skott i skottsektorn
LHC-Oskarshamn 18-18 skott i skottsektorn
HV-LHC 32-15
37 % av skotten i skottsektorn för oss hittills. Känns som det finns att jobba med.
Mittzon Modo- LHC 30-14 i skott i skottsektorn
Det där är helt otroliga siffror om man har i åtanke att halva Modos lag håller allsvensk klass.
Jag begriper faktiskt inte hur det är möjligt att vi släpper till så mycket skott när känslan ändå är att det ser hyfsat ut i egen zon. Har jag fått grå starr i mitt hockeyöga eller?
https://hockeysiffror.se/teams
Statistik med förväntade mål från alla matcher i SHL. Knappast förvånande att vi är det laget som förväntats släppa in mest mål.
alfie äsch… ska vara lite som @Nils här nu och försöka se lite vätska i glasen
Statistik kan man ha till mycket. Det är ett kraftfullt verktyg dra en hel massa slutsatser kring det som varit. Har man ett stort omfattande underlag kan man på goda grunder göra prediktioner om framtiden. Men egentligen säger ju statistik inget om framtiden om man inte nyttjar den på rätt sätt vill säga och analytiskt försöker förstå orsakerna till det statistiken visar.
Så man ska inte deppa ihop……
…… om det inte vore för att vi inte ägnar oss åt analytisk verksamhet av det slaget.
Efter fem spelade matcher har samtliga utespelare som givits istid presenterat sig i poängprotokollet förutom fyra. Det är bra i sig att många är med och bidrar! De fyra som är poänglösa är:
Lukkinen Bystedt
Tydligare exempel på ”det svåra andraåret” går nog inte att hitta. Skicka killen till en psykolog, hitta ett sätt att få bort pressen från honom så han kan släppa ner axlarna och köra! Killen har alla förutsättningar att va en tank och göra 1 poäng per match om bara poletten trillar ner.
Lukkinen
Att varken Bystedt eller Leier gjort poäng är inte bra. De måste börja producera om den här säsongen ska ha någon som helst chans att ge ett positivt resultat.
Ehn är jag inte så orolig över som ni andra värkar vara, han har väll nyligen blivit Pappa och den första tiden kan ju vara svår, men får han några fler veckor på sig så kommer nog han hitta tillbaka till sin vardag och då lär ju poängen börja trilla dit igen.
Jag tycker Ehn har börjat trampa igång nu. Och han är tillförlitlig. Ser inte honom som en poängspruta även om han säkert kommer göra en och annan. Viktigare att han får igång andra genom sitt spel.
Bya är en gåta. Men som alfie skriver, har troligen sitt tuffa andra år. Jag är dock inte orolig här heller. Det finns så mycket hockey i honom. Förr eller senare lossnar det.
Wagner. Tycker det lilla han spelar har varit positivt. Och jag tycker nog inte att vi behöver räkna så mkt med honom i poängpeoduktionen. Men hans chanser kommer komma och jag tror nog att han kommer ta några av dem.
Leier. Jag orkar bara inte. Fattar fortfarande inte vad hans roll är. Har knappt sett karln. Om rollen är att göra poäng så tror jag att vi kommer bli gruvligt besvikna.
alfie
Är det så? Trodde ungen var yngre, tar på mig den.
Samtidigt kan han ju haft otur och fått en unge med kolik samtidigt som tjejen hans tagit större delen av ansvaret under förra säsongen men involverat Ehn mer under och efter sommaren.
Har inga svar, och han kan ha ruttnat totalt men vill ändå behålla något hopp kring att han snart hittar tillbaka till fjolårets form, men med de senaste årens trend vad gäller ruttnande spelare så bör jag kanske tappa det hoppet för den här säsongen.
Vi verkar ju ha någon form trend där minst en spelare ruttnar totalt per säsong, det råkade bara bli Ehns (och Bystedts) tur denna gång…
Bara 34 skott emot oss i skottsektorn i matchen mot Luleå. Efter 7 matcher snittar vi alltså hemska 27,2 skott i skottsektorn mot oss per match. Oskarshamn som var sämst förra säsongen i den kategorin snittade precis under 21.
Annan sjuk statistik: Bara 10 forwards med minst 300 minuter speltid i SHL hade sämre P/60 i lika styrka än Ljungh förra säsongen. Russel på en 12:e plats i samma kategori. Kanske någon tänker att de inte kan vara lika dåliga denna säsong? Såklart de kan. 0+0 från dessa herrar hittills i fem mot fem. Elitseriens/SHL:s sämsta kontrakt någonsin på Ljungh?
Vi är 80,31% i special teams, överlägset sämst av alla. PP 16,67% (näst sämst av alla) och BP 63,64%, också där näst sämst av alla.