Wow, 25 sidor med inlägg. Killen engagerar. :lol:
Jag kan bara säga en sak om detta - PERFEKT! Lika mycket som man hatar en spelare som Jämtin i andra laget, lika mycket kommer man lära sig älska honom i det egna. Som gammal gnagare så blir man glad för varje gnagare som hittar till Cluben.
Detta är en spelare som kommer röra om. Det är en spelare som bidrar med energi och kommer reta gallfeber på motstånd, nu i serien, men kanske framförallt i slutspel. Han KAN ha mognat något av tiden over there, men förhoppningsvis inte alltför mycket, för det är i hans gamla roll som han är värvad till Cluben. Man kanske var mer avundsjuk på att HV hade Ledin, men Jämtin var inte långt efter. Nu blir det lite skoj! Ok, det kommer bli en och annan onödig och kanske oförtjänt utvisning bara pga namnet, men Clubens boxplay är väl helt ok? 😃
Lyssnade på föredrag med Hemlin och Lener i söndags. För det första, jäkligt bra gubbar och jag är bara så glad att Cluben har en som Hemlin som "bygger" laget på ett smart sätt och en så erfaren coach och tränare som Lener. Som Hemlin sa, ska man få fd NHL-spelare och andra väldigt erfararna spelare att lyssna måste man ha en ledare med mycket erfarenhet i båset. Sedan tillför såklart Hävelid mycket i sin roll...
Han beskrev de fem olika rollerna man pratar om i laget, hur viktigt det är med kontinuitet i "kärnan" och hur spelare har olika roller. Hur viktigt det är med balans och harmoni, atta alla håller sig till sina olika roller. Han pratade om hur oroligt det blev nä'r Surovy skulle tillbaka - vem skulle kliva åt sidan? Han förklarade också varför man förstärkte backsidan med Öhrstedt för ett tag sedan - det var för att bredda och ge mer stabilitet man plockade in en okänd spelare, så att man inte rörde till balansen som fanns i truppen...
LHC har saknat ersättare för spelare som Blomdahl och Torkki, de "energispelare" som funnits tidigare. Egentligen har de ju varit ganska harmlösa jämfört med vissa andra herrar... Den de försökt spela igång är Laumann Ylven. Men ärligt talat, han har i mina ögon en lååång väg att vandra! Man har alltså varit på jakt efter en spelare som tar och ger smällar och röjer runt. När Jämtin hörde av sig (för det var de som tog kontakten) så trodde man inte det var sant och det är ju egentligen, med tanke på vad som finns på marknaden, en JACKPOT.
Jag tycker det enbart är positivt. Kappvändare? Knappast. Enbart realist, det är såhär det fungerar i dagens hockey, face it. Jämtin verkar ge 100% för sitt lag och nu ska han göra det med lejonet på bröstet. Jag tror det blir suveränt, speciellt med tanke på hur klagomålen haglat över inställningen i laget såhär långt. Jag tror han även kan bidraga där...
Så - LYCKA TILL JÄMTIN, och VÄLKOMMEN TILL STORA STOLTA! Känn hungern efter guldet och hjälp oss ta det!
Slutligen - Hemlin sa också att man var på jakt efter en right-fattad forward som kan förbättra möjligheterna i pp.