Jag tycker f-n att det är på tiden att vi supportrar säger ifrån på allvar, en gång för alla! Det är helt j-vla omöjligt att någon supporter stödjer den utveckling som vi idag ser (dyra biljetter, färre ståplatser, obefintlig kommunikation mellan klubb och supportrar, egendomliga förbud, fler omgångar i grundserien, lögner och felaktiga avstängningar av supportrar som saknar ordentlig grund). Vi vet alla att denna utveckling kommer att leda till hockeyns död. Det är dags att ta tillbaka det som tillhör oss!
Jag skulle gärna se att ett oberoende möte LHC-supportrar emellan styrdes upp varpå man gemensamt kommer fram till krav som sedan ställs på de ledande personerna inom LHCs organisation (max X antal omgångar, rimlig ståplats för hemma- och bortasupportrar, sänkta biljettpriser, förbättrad kommunikation etc). Uppfylls sedan inte dessa krav så är det "bara" att uppmana till bojkott av LHCs matcher och sponsorer. En annan idé vore att slå upp barikader av supportrar vid Cloetta Centers entre innan någon match och inte låta en j-vel komma in, något LHC bör förlora 1-2 miljoner på. Jag är så f-rbannat trött på att bli överkörd av vår j-vla k-k ledning. Dags att börja lyssna på vad vi supportrar har att säga!?
Själv tänker jag tills vidare bojkotta LHCs sponsorer och matcher i grundserien. Grattis!
Jihad!