Jag tycker faktiskt att det är förbannat tråkigt att se två LHC-spelare i den här turneringen. HV stoppade Davidsson och Thörnberg från att åka, jag tycker vi kunde visa lite stake och göra detsamma.
Visst, landslaget är jävligt roligt att se på. De rätta matcherna. Men vi har ett förbund som fortfarande tror att hockeyn är som den var på 60-talet, när NHL inte hade överflöd av importer. Folk pratar om att hockey är intressebaserat (pengar) - men hur jävla mycket intresse är det? Är det fulla hus varje match under varje turnering EHT? Knappast.
Jag kan köpa att Sverige ställer upp med bästa laget i LG Hockey Games, där det är hemmaplan. Men jag förstår inte hur de kan anse att det är bättre att vissa spelare deltar i skitturneringar och träningsmatcher (ta bara när SHF medvetet lägger två träningsmatcher mot Finland samma helg som NT-finalerna spelas och gråter om att alla ska spela i Tre Kronor) istället för att samla krafter så att man kan delta i CL-hockey, som jag tror kommer att bli riktigt stor inom ett par år - och definitivt gynnar ishockeyn i Sverige mer än spela fyra skitturneringar.
Nej, kom igen LHC och visa lite stake. Eller för den delen, alla elitserielag. Dom kan komma och käfta om att "man får inte spela VM om man inte spelar i EHT", men då kan dom ju skicka de bästa svenska spelarna från Division 1 och se hur det går. Med andra ord, det kommer dom inte att göra (inte ens med en blådåre som Englund som förbundsbas). Stå med enad front mot de här skitturneringarna så kanske en förändring kan bli av.