Nu orkar jag inte hålla käft när det gäller detta längre... Jag har stor förståelse för de som åker icke-WL-organiserat och som vill ha LHC:s stöd när det gäller den uppkomna situationen. Men det finns fler sätt att se det på...
Som alla säkert vet har LHC valt att samarbeta med supportrar enbart genom WL, like it or not. Vidare har WL fått den sedvanliga mängden bortabiljetter till Röglematchen. Alltså, de som åker organiserat med WL har inte något problem och det är de som LHC värnar om.
Om WL hade stått som arrangör av BITD så skulle man med hjälp av LHC kanske kunnat fått sig tilldelat ytterligare biljetter om Rögle så önskar. Men det är i princip utom LHC:s kontroll. Det är också självklart att LHC inte på något sätt kommer uppmuntra eller godkänna att supportrar till LHC köper upp biljetter på Rögles hemmastå, inte minst med tanke på de problem man råkade ut för i samband med DIF:s besök förra säsongen. Det är självklart att LHC ser allvarligt på att så nu har skett av LHC:s supportrar. Jag misstänker också att LHC som förening skulle få problem med Hockeyligan om man understödde något sånt.
Valet av LHC att samarbeta exklusivt med WL är just för att man ska kunna ha insyn och kunna påverka ex vilka som tillåts vara medlemmar och vilka som åker med på bortaresor. LHC har inget intresse i att dess supportrar åker iväg på bortaresor och lever rövare. Det ger enbart negativ publicitet. En sån hållning kommer de också garanterat att hitta stöd för hos majoriteten av de som besöker CC och följer hockeyn i Linköping.
Sen när det gäller snacket om bojkott och avspärrad klackstå (som jag tycker känns aningen omoget...) Vem ska gå in och köpa upp alla biljetter för klackstå? För LHC kommer ju sälja så många biljetter som de kan - vilket innebär samtliga om det är ex HV71. Tror ni LHC nöjer sig med att trycka in allihop på familjestå då eller? Sällan... "De kommer pissa morgonurinen i ansiktet på sina supportrar igen..." (obs ironin!)
Jag kanske också ska påpeka att jag vare sig är engagerad i LHC eller WL:s styrelse. Och givetvis tycker jag inte det är acceptabelt med dåligt genomfört arbete eller lögnaktigt beteende av Tommy-Säk eller någon annan i LHC:s organisation.