Okej så här ligger det till:
3 smällare brann av i hallen. Vi pratar smällare och inte några kraftfulla bomber som Expressen skriver. Om jag har förstått det hela rätt så var det likadana smällare som förekom i marschen till CC under samlingen innan matchen hemma mot Rögle. De låter mycket men skadar ingenting då de inte har någon sprängkraft öht.
Givetvis inte bra att det hände. Jag försvarar inte de personerna som gjorde detta.
Jag satt på sittplats tillsammans med många andra från Linköping som bland annat jag har handplockat.
Dessa tre smällare kom inte från sittplats.
Det var ingen på sittplats som på något sätt var otrevlig mot Röglefansen som satt precis bredvid oss.
Många var onyktra men det var åter igen ingen från sittplats som agerade hotfullt eller aggressivt som Rögles säk.-ansvarige vill få det till.
"LHC-fansen jublade när speakern annonserade att matchen var uppskjuten."
Skitsnack. Vi jublade åt det han sa i meningen efteråt då han sa att matchen skulle starta så småningom. Vi åker inte buss i 5 timmar för att smälla av tre smällare, jubla och åka hem. Ingen ville något annat än titta på hockey.
Vad som hände i pausen då det blev bråk med polisen vet jag inte eftersom jag hade sittplats och inte fanns på ståplatssektionen. Jag var då det hände dessutom i puben och snackade hockey med tre Röglesupportrar. Var jag hotfull? Inte det minsta! Var någon annan av mina vänner från sittplatssektionen hotfull mot Röglefansen i puben? Inte det minsta!
SLUTA SNACKA SKIT ERA ÄCKLIGA JÄVLA LÅGVATTENMÄRKEN TILL SENSATIONSJOURNALISTER!
Det samma gäller Rögles säk.-ansvarige som målar ut oss på sittplats som fans av "det värsta slaget".
Hur många Röglefans fick de inte flytta på från sittplats på kortsidan för att de kastade saker mot oss och hela tiden försökte provocera? Jag tittade på hockey så mycket jag kunde men jag såg minst 5-6 personer som fick hämtas av vakter och polis från den sektionen.
-Jag försvarar inte de personer som drog av smällarna inne i hallen.
-Jag vet inte vad som hände i pausen då det blev bråk.
-I övrigt skötte sig folk exemplariskt och utan anmärkningar.
Tack för en trevlig resa gott folk!